شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#ترکیه#روسیه

چاووش اوغلو مطرح کرد؛

روسیه و آمریکا حق اظهارنظر درباره عملیات ترکیه در سوریه را ندارند

روسیه و آمریکا حق اظهارنظر درباره عملیات ترکیه در سوریه را ندارند

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد روسیه و آمریکا به دلیل بدعهدی، حق اظهارنظر درباره عملیات نظامی این کشور در خاک سوریه را ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه ترکیه می‌گوید آنکارا و مسکو بر سر عملیات ادعایی مبارزه با تروریست‌ها در شمال سوریه اختلاف نظر دارند.

«مولود چاووش اوغلو» در مصاحبه‌ای با شبکه «ان تی وی» با یادآوری روابط دو جانبه کشورش با مسکو گفت که تصور نمی‌کنم روسیه در این کار (عملیات نظامی غیر قانونی ترکیه در خاک سوریه) مداخله کند. ما در بسیاری از مسائل از جمله اقدامات (روسیه) در اوکراین، به رسمیت شناختن کریمه و ... با روسیه اختلاف نظر داریم. با این حال ما روابط اقتصادی و سیاسی با همدیگر داریم.

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که آنکارا واکنش یا اعتراض تندی از روسیه (در این خصوص) دریافت نکرده است. اوغلو افزود: آمریکا و روسیه به وعده خود در مورد تروریست‌ها در سوریه عمل نکردند، بنابراین ما باید خودمان این موضوع را حل و فصل کنیم. روسیه و آمریکا حق اظهارنظر در این باره را ندارند، زیرا آنها به وعده‌هایشان عمل نکردند.

پیشتر «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفته بود که این کشور آماده اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه می‌شود و این عملیات هر لحظه ممکن است آغاز شود.

این در حالیست که دولت دمشق بارها حضور نیروهای ترکیه در منطقه مرزی خود را غیرقانونی خوانده و از دولت آنکارا خواسته است که نیروهای خود را از این مناطق خارج کند. با این حال ترکیه با بی توجهی به حق حاکمیتی سوریه، به بهانه مبارزه با تروریست‌ها تاکنون چندین عملیات نظامی را در خاک این کشور به راه انداخته است.