شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#موتور#روغن

کلاهبرداری میلیاردی پیج اینستاگرامی به بهانه فروش عمده روغن موتور

کلاهبرداری میلیاردی پیج اینستاگرامی به بهانه فروش عمده روغن موتور

فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان از کشف پرونده کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ یک میلیارد ریال توسط پلیس فتا در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی مهران فر گفت: در پی شکایت حضوری یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی، موضوع با جدیت در دستور کار ماموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص می شود که شاکی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام به یک صفحه با عنوان فروش عمده روغن موتور آشنا شده و اقدام به پرداخت یک میلیارد ریال جهت خرید روغن موتور می کند و پس از گذشت دو ماه هیچ روغنی به وی تحویل داده نشده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان، ادامه داد: در روند رسیدگی به این پرونده مشخص شد که فرد کلاهبردار که ساکن یکی از استان های مرکزی بود به بهانه فروش عمده و ارزان روغن موتور در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با بررسی اظهارات شاکی پرونده و همچنین انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و بعد از اخذ نیابت قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان با اشاره به اینکه متهم در نهایت بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش کلاه برداری های اینترنتی در بستر فضای مجازی از شهروندان انتظار می رود قبل از خرید یا فروش هرگونه کالا از طریق سایت های اینترنتی به شکل عینی کالای مورد نظر را مشاهده و بعد از اطمینان از صحت ادعای افراد، اقدام به پرداخت وجه نمایند.

دستگیری ۵۷ نفر سارق در جاجرم طی امسال

سرهنگ رضا قندی فرمانده انتظامی شهرستان جاجرم نیز در ادامه با بیان اینکه در سه ماهه ابتدای سال جاری ۵۷ نفر سارق دستگیر و ۸۰ فقره سرقت نیز کشف شده است، گفت: با تمام توان در مقابل مخلان نظم و امنیت ایستاده و اجاره نمی دهیم تا امنیت و آرامش مختل شود.

وی اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه تا پایان خرداد ماه سال جاری، در حوزه کشف سرقت ها به نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۵۷ نفر سارق دستگیر شده اند، افزود: با دستگیری این افراد ۸۰ فقره سرقت نیز کشف شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تعداد دستگیر شدگان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۲ درصدی دارد، گفت: دلیل وقوع اکثر سرقت‌ها بی‌توجهی مال باختگان در نگهداری و عدم به کارگیری تجهیزات ایمنی در منزل، وسایل نقلیه و اماکن است.

سرهنگ قندی با تاکید بر اینکه دستگیری سارقان و مبارزه با سرقت یکی از مطالبات و انتظارات به حق مردم است، خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی ودستگیری سارقان و جمع آوری معتادین متجاهر از جمله راه های مقابله با سرقت های خرد و کلان می باشد که با هدف ارتقای امنیت در سال جاری نیز همچنان در برنامه های ماموریتی پلیس قرار دارد.