شهر خبر

کارشناس نظامی عراقی:

هدف از تلاش‌ها برای تضعیف ارتش عراق خدمت به تل‌آویو است

هدف از تلاش‌ها برای تضعیف ارتش عراق خدمت به تل‌آویو است

عدنان الکنانی نظامی کهنه کار و کارشناس مسائل نظامی در عراق، برخی طرف‌های داخلی و خارجی را به تلاش برای تضعیف دولت عراق در راستای خدمت رسانی به رژیم صهیونیستی، متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المعلومه، سرتیپ بازنشسته عدنان الکنانی در سخنانی تاکید کرد: برخی طرف‌های داخلی و خارجی برای تضعیف ظرفیت تسلیحاتی ارتش عراق و به طور کلی نیروهای مسلح این کشور تلاش می‌کنند که این اقدامات در راستای خدمت به پروژه توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی است.

الکنانی به المعلومه گفت: برخی طرف‌های منطقه‌ای از جمله ترکیه و کویت در کنار آمریکایی‌ها بر عدم تقویت ارتش عراق و اطمینان از عدم تسلیح آن تاکید دارند تا ارتش عراق به ارتشی در تراز ارتش‌های قوی در جهان تبدیل نشود.

وی افزود: کویت از تهاجم دوباره عراق بیم دارد، به همین دلیل آنها همواره علیه تقویت ارتش عراق و تسلیح آن عمل می‌کنند. همچنین ترکیه با هدف ادامه عملیات نظامی خود و استمرار نقض حاکمیت ملی عراق در صدد تضعیف ارتش عراق است.

وی افزود: متأسفانه طرف‌هایی در داخل عراق نیز در تبعیت از خواسته‌های دیگر طرف‌های خارجی و کشورهای همسایه که به دنبال تضعیف ظرفیت تسلیحاتی عراق هستند، در راستای عدم افزایش قوای نیروهای مسلح عراق عمل می‌کنند.

الکنانی در ادامه خاطرنشان کرد: عراق از سه محور اصلی در معرض فشار قرار دارد. آمریکایی‌ها در راستای اهداف توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی در عراق حضور دارند. برخی کشورهای همسایه نیز اهدافی جاه طلبانه در اراضی عراق داشته برای محدودسازی قوای نظامی ما عمل می‌کنند. در کنار این دو جریان برخی در داخل عراق نیز همصدا با بیگانگان در راستای تسلیح ارتش عراق مانع تراشی می‌کنند.