شهر خبر

مرکز پژوهشی صهیونیستی گزارش داد؛

افزایش بی سابقه تبادل تجاری رژیم صهیونیستی با امارات، اردن و مغرب

افزایش بی سابقه تبادل تجاری رژیم صهیونیستی با امارات، اردن و مغرب

یک مرکز پژوهشی رژیم صهیونیستی در گزارشی از افزایش بی سابقه مبادلات تجاری میان رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی پس از توافقات آبراهام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، یک مرکز پژوهشی رژیم صهیونیستی فعال در زمینه توافقات عادی سازی روابط، از افزایش بی سابقه روابط تجاری این رژیم با برخی کشورهای عربی از جمله مصر، امارات، اردن و مغرب خبر داد.

بنابراین گزارش، روابط رژیم صهیونیستی با این کشورهای عربی در ماه گذشته میلادی شاهد رشد بی سابقه‌ای در بخش اقتصادی، دیپلماتیک، آکادمیک و عرصه‌های نوین همکاری بوده است.

براین اساس، میزان مبادلات تجاری رژیم صهیونیستی و امارات در ماه مه ۲۰۲۲ با ۱۳۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۲۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار رسیده است.

همچنین میزان مبادلات تجاری رژیم صهیونیستی و اردن در ماه مه ۲۰۲۲ با ۵۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۵۵ میلیون دلار رسیده است.

از سوی دیگر، میزان تبادل تجاری رژیم صهیونیستی و مصر در ماه مه ۲۰۲۲ با ۴۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رسیده است.

همچنین مبادلات تجاری رژیم صهیونیستی و مغرب با افزایشی ۹۴ درصدی در ماه مه ۲۰۲۲ به ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار رسیده است.

تبادل تجاری رژیم صهیونیستی و بحرین نیز از صفر در سال گذشته به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در سالجاری میلادی رسیده است.

گفتنی است تحولات اخیر در سطح روابط این کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، بیانگر رفع موانع جدی در روابط با تل آویو است که به نظر می‌رسد با چراغ سبز مقامات عربستان سعودی عملی شده است. در هفته‌های اخیر گمانه زنی‌ها درباره نهایی شدن توافق عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی بیشتر مطرح شده و سفر قریب الوقوع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی و عربستان این مساله را پررنگ‌تر کرده است.