شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#تیم فوتبال#بازیکنان#لیگ برتری

مربی ورزش: بسیاری از بازیکنان فوتبال ممسنی مجبور به ترک دیار خود می شوند

مربی ورزش: بسیاری از بازیکنان فوتبال ممسنی مجبور به ترک دیار خود می شوند
سروش رفیعی بازیکن ملی پوش نورابادی تیم پرسپولیس

شیراز-ایرنا- مربی تیم فوتبال نورآباد ممسنی اعلام کرد: افزون بر ۱۰ بازیکن از این شهرستان در تیم های مطرح لیگ برتری بازی می کنند ، نورآباد و شهرستان رستم قطب فوتبال کشور است که نیاز به توجه جدی دارد. بسیاری از بازیکنان فوتبال ممسنی مجبور به ترک دیار خود می شوند.

سید فرامرز موسوی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگارایرنا، افزود: سروش رفیعی، احسان مرادیان، سیدمحمدرضا حسینی، ساسان انصاری، داریوش شجاعیان، خالد شفیعی، شهرام گودرزی ، ابوالحسن جعفری، مهرداد ابتدایی، روح الله رضایی و علیرضا لشکری بازیکنانی از شهرستان رستم و نوراباد هستند که هم اینک در تیم های پرسپولیس تهران، فولاد خوزستان، سپاهان، هوادار تهران و دیگر تیم های لیگ برتری  بازی می کنند.

وی تاکیدکرد: متاسفانه به دلیل عدم حمایت مالی و نبودن صنایعی که بتواند از تیم های فوتبال فارس حمایت کنند، بازیکنان مستعد این استان  ناگزیر می شوند دیار خود را  ترک کنند.

فوتبال فارس  می تواند سهمیه اسیا بگیرد، اما 

موسوی ادامه داد: اگر نیمی از این بازیکنان فارسی که در تیم های لیگ برتری بازی می کنند شرایط برای آنها فراهم می شد که بتوانند در تیم های فجر و یا قشقایی شیراز بازی کنند آنگاه شیراز یک تیم مدعی در لیگ برتر داشت که حتی می توانست سهمیه آسیا را بگیرد.  

او گفت :استعداد یابی فوتبال در استان فارس نباید مقطعی باشد زیرا این پروسه باید درفصل های مختلف سال انجام گیرد تا در بلند مدت جواب دهد و بتوانیم در تمام رده های مختلف سنی بازیکن مطرح داشته باشیم.

مربی ورزش: بسیاری از بازیکنان فوتبال ممسنی مجبور به ترک دیار خود می شوند
داریوش شجاعیان بازیکن نورابادی تیم استقلال تهران 

نداشتن برنامه ریزی اصولی  

وی با تاکید بر اینکه فارس یکی از مناطق فوتبال خیز و بازیکن ساز کشور است، بیان داشت: متاسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح و نداشتن برنامه ریزی اصولی، فوتبال فارس نتوانسته جایگاه خودرا درفوتبال کشور مانند اصفهان، خوزستان وکرمان تثبیت کند.

موسوی ادامه داد: هیات فوتبال فارس باید تدابیری اتخاذ کند که باشگاه داری رواج پیدا کند نه تیم داری آنهم دریک رده سنی.

این مربی فوتبال ادامه داد: فارس مربیان خوبی دارد اما متاسفانه بهره کافی از آنها گرفته نمی شود و مورد بی مهری قرار گرفته اند، نمونه بارزآن دربحث سقوط فجرشهید سپاسی است که اختلاف بین سرمربی و مدیرعامل باشگاه موجب سقوط تیم فجر از لیگ برتر به دسته یک شد.

دخالت دلال ها 

مربی تیم فوتبال دانشگاه آزاد ممسنی گفت: متاسفانه درلیگ ایران بعضی مواقع دخالت دلال ها موجب کسب نتایج ضعیفی درتیم ها می شود که در فوتبال فارس هم شاهد ظهور اینگونه افراد که فقط به دنبال منافع شخصی خود هستند بوده ایم ، امیدوارم مسئولان استان و مدیر کل ورزش و جوانان نگاه ویژه ای به این رشته پر طرفدار و با استعداد در فارس داشته باشند.

به گزارش ایرنا، تیم های فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز به عنوان نماینده  فارس در لیگ دسته یک حضور دارد و تیم ایمان سبز هم در دسته دوم کشور است.

تیم فجر شهید سپاسی با انتخاب مدیرعامل و سرمربی و گرفتن تست از بازیکنان جوان، کارش را آغاز کرده است و به نظر می رسد فجری ها عزمی جدی برای حضور در رقابت های فوتبال دسته یک در فصل جدید دارند.

اما تیم قشقایی شیراز دیگر نماینده استان فارس در لیگ دسته است که هنوز تکلیف سرمربی و بازیکنان این تیم برای فصل جدید مشخص نشده است.

رقابت های جدید لیگ دسته اول کشور قرار است از مرداد ماه سال جاری با شرکت ۱۸ تیم برگزار شود.