شهر خبر

به دعوت رسمی عبدالمجید تبون؛

هیئت جنبش حماس به ریاست هنیه وارد الجزایر شد

هیئت جنبش حماس به ریاست هنیه وارد الجزایر شد

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس شامگاه گذشته در صدر هیئتی به دعوت عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر وارد این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس شامگاه یکشنبه وارد پایتخت الجزایر شد.

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای در این باره عنوان کرد که این سفر به دعوت عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر برای شرکت در جشن‌های شصتمین سالروز پیروزی انقلاب مردم الجزایر انجام شده است.

در بیانیه حماس آمده است: ملت فلسطین و مقاومت دلیرانه آنها، انقلاب الجزایر را منبعی الهام‌بخش می‌دانند که از آن قدرت و الهام گرفته و از آن در راستای آزادسازی کامل فلسطین از نهر تا بحر الگوبرداری می‌کنند.

حماس در این بیانیه از عبدالحمید تبون، رئیس جمهور الجزایر برای دعوت از این جنبش جهت حضور در جشن‌های ملی سالگرد استقلال الجزایر قدردانی کرد.

هیأت حماس شامل اسماعیل هنیه، خلیل الحیه، سامی ابوزهری و محمد عثمان نماینده این جنبش در الجزایر است. این هیأت قرار است در جریان این سفر در جشن انقلاب الجزایر شرکت کند.

گفتنی است مقامات ارشد جنبش حماس اخیراً در سفر به لبنان با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفتگو کرده بودند. حماس به طور رسمی هم اعلام کرده در صدد ازسرگیری روابط با دولت سوریه است و در آینده نزدیک به این کشور باز می‌گردد.