شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قهرمان جهان#کشتی#وزن#کشتی آزاد

فیروزپور: باخت در جام تورلیخانوف برای من خوب شد/ دوست دارم با قهرمان جهان کشتی بگیرم

فیروزپور: باخت در جام تورلیخانوف برای من خوب شد/ دوست دارم با قهرمان جهان کشتی بگیرم

قهرمان کشتی آزاد جوانان جهان در آستانه مسابقه انتخابی وزن ۹۲ کیلوگرم گفت که خیلی دوست دارد که با کامران قاسم‌پور قهرمان جهان کشتی بگیرد.

امیرحسین فیروزپور که روز 19 تیر ماه باید در مسابقه انتخابی وزن 92 کیلوگرم بزرگسالان شرکت کند، در این مورد به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: آمادگی‌ام خوب است. باید ابتدا با مهدی حاجیلوئیان کشتی بگیرم و برنده این مبارزه هم به مصاف کامران قاسم‌پور خواهد رفت.

وی درباره رقابت با نفر اول جام تختی و همچنین قهرمان بزرگسالان جهان در سال 2021 گفت: حاجیلوئیان که همسن خودم هست. او در جام تختی اول شد و خیلی هم خوب کشتی می‌گیرد. هر کدام از ما که ببریم باید با کامران قاسم‌پوری کشتی بگیریم که قهرمان جهان است. من انگیزه زیادی برای این کشتی داشته و دوست دارم که حتماً با کامران قاسم‌پور کشتی بگیرم.

 

فیروزپور در پاسخ به این سؤال که چقدر برای خودش این شانس را قائل است که بتواند صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی بلگراد شود، تصریح کرد: من که برای برد به مسابقه انتخابی می‌روم، اگر شد که چه بهتر، اگر هم نشد همچنان شانس حضور در مسابقات جوانان و امیدهای جهان را دارم و البته هنوز در این رابطه هیچ صحبتی نشده و من هم تمرکزم کاملاً روی رده سنی بزرگسالان است.

این کشتی‌گیر 19 ساله که در فینال جام تورلیخانوف برخلاف کشتی‌های خوبی که در دور مقدماتی گرفته بود، شکست 10 بر صفر را مقابل کشتی‌گیر اسلواکی تجربه کرد، در مورد این شکست گفت: حریف برای 97 کیلوگرم وزن کم کرده بود و در واقع چیزی حدود 100 کیلوگرم بود، یعنی من هم وزنم از او سبک‌تر بود و هم اینکه در فیتیله گیر افتادم. او فیتیله را جمع کرد و کم‌تجربگی من باعث شد که چند بار فن بخورم و کشتی خیلی زود تمام شود. کم‌تجربگی من در رده سنی بزرگسالان هم در آن نقش داشت. این دومین مسابقه‌ای بود که بعد از قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان تجربه می‌کردم.

فیروزپور ادامه داد: این شکست هم برای من تجربه شد و هم انگیزه‌ای که ناکامی‌ام را جبران کنم. فکر می‌کنم این باخت برایم خوب شد.

 

در حالی که محمدصادق فیروزپور برادر بزرگ‌تر امیرحسین هم در جام تختی نفر اول وزن 74 کیلوگرم بود، این کشتی‌گیر حمایت‌های پدر و مادرش را در موفقیت خود و برادرش مؤثر دانست و خاطر نشان کرد: از اول پدر و مادرم به ما روحیه داده و ایجاد انگیزه می‌کردند. پدرم هم قبلاً کشتی می‌گرفت، اما حالا سال‌هاست مشغول دامداری است.

این کشتی‌گیر جویباری که در محله‌ای نزدیک به محل زندگی حسن یزدانی زندگی می‌کند با اشاره به راهنمایی‌های قهرمان جهان و المپیک گفت: ما نزدیک حسن آقا (یزدانی) هستیم. خیلی اوقات پیش او تمرین کرده و از وی یاد گرفته‌ام. او الگوی من است و همیشه از راهنمایی‌هایش استفاده می‌کنم.

انتهای پیام/