شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تعداد#دادگستری#استان کرمان

نظارت میدانی بر بنگاه‌های املاک کرمان کلید خورد/پلمب ۳ واحد در نخستین گام

نظارت میدانی بر بنگاه‌های املاک کرمان کلید خورد/پلمب ۳ واحد در نخستین گام

کرمان- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به بازدیدهای انجام شده از برخی بنگاه های مشاوران املاک در ۲ منطقه ‌از شهر کرمان، گفت: در این بازدیدها به تعدادی از این واحدها تذکرهای لازم ارائه و تعداد سه بنگاه نیز به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات پلمب شد.

به گزارش ایرنا، سید مهدی قویدل روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بنگاه های مشاور املاک شهر کرمان افزود: به منظور افزایش امنیت معاملات، ارتقای بهداشت حقوقی قراردادها و پیشگیری از تشکیل پرونده های مربوط به دعاوی حوزه املاک، تیم نظارت بر بنگاه های املاک با محوریت اداره حقوقی و قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری  استان کرمان و ادارات متولی تشکیل شده و امور مربوطه را پیگیری می کند.
وی با اشاره به رعایت نشدن قوانین و مقررات توسط برخی مشاوران املاک و وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک و تشکیل پرونده های مربوط به دعاوی در این حوزه، تصریح کرد: بر این اساس کار نظارت، ساماندهی و برخورد با بنگاه های بدون مجوز و متخلف در دستور کار قرار گرفته است.
این مقام قضایی افزود: با توجه به  بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان، تعداد زیادی از پرونده های تشکیل شده در محاکم قضایی استان مربوط به دعاوی مربوط به حوزه املاک است.

قویدل اظهارداشت: با توجه به اهمیت موضوع نظارت بر بنگاه های املاک شهر کرمان، این بازرسی ها با همراهی دادستانی کرمان و دستگاه های متولی به صورت‌ مستمر ادامه خواهد داشت. 
وی یادآور شد: با پیگیری های انجام شده در آینده نزدیک سامانه رصد اراضی دولتی و ملی در سطح استان با همکاری سایر دستگاه های اجرایی و امنیتی راه اندازی خواهد شد که در پیشگیری از تصرفات و تخریب این اراضی موثر خواهد بود.