شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تیم ملی#هندبال#عضو#زنان:#سبک#دنیا#متفاوت#است

عضو تیم ملی زنان: سبک هندبال ایران با دنیا متفاوت است

عضو تیم ملی زنان: سبک هندبال ایران با دنیا متفاوت است

تهران- ایرنا- عضو تیم ملی هندبال زنان گفت: سبک هندبال دنیا با ایران خیلی فرق دارد و به نوعی ما عقب‌تر هستیم با این وجود فدراسیون با حمایت همه جانبه از هندبال زنان توانسته قدم‌های خوبی بردارد.

مینا وطن‌پرست روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر در سه رده سهمیه جهانی گرفتیم و جوانان هم در مسابقات جهانی نمایش خوبی از خود نشان دادند. هر چند تیم ملی هندبال زنان در مسابقات قهرمانی آسیا به دلیل مشکلات به وجود آمده برای کادر فنی و ابتلای آنها به کرونا نتوانست به مقامی دست یابد؛ اما بری اولین بار موفق به کسب سهمیه جهانی شدند. لحظه به لحظه این مسابقات برای بازیکنانی که در آینده مربی خواهند شد، تجربه خوبی بود.

وی با اشاره به اینکه درباره استخدام سرمربی خارجی برای تیم ملی هندبال زنان اطلاعی ندارم، گفت: اگر فدراسیون سرمربی خارجی را برای هدایت تیم در نظر بگیرد بسیار برای رشد بازیکنان خوب است زیرا بازیکنان ایرانی ظرفیت خوبی دارند و می‌توانند بهتر از این باشند و سطح بازی آنها تغییر خواهد کرد.

ملی‌پوش هندبال زنان خاطرنشان کرد: علیرضا پاکدل تیم‌های پایه را پایه‌گذاری کرد و آنها را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کرد و نتیجه این حمایت را همه دیدیم که توانستند سهمیه جهانی کسب کنند. سبک هندبال دنیا با ایران خیلی فرق دارد و ما پایین‌تر هستیم و باید رده‌های پایه تقویت شود که فدراسیون در این زمینه برنامه‌های خوبی دارد.

وی اضافه کرد: دیدیم که نوجوانان ما در آسیا قهرمان و جوانان ما نائب قهرمان شدند و نمایش خیلی خوبی از خود ارائه دادند.

وطن‌پرست با اشاره به مشکلات موجود در سر راه هندبال زنان، یادآور شد: نبود حامیان مالی یکی از مشکلات هندبال زنان است، هر چند فدراسیون توانسته حامیان مالی برای بانوان پیدا کند. هر چقدر که این حامیان بیشتر باشند، تعداد تیم‌ها هم در لیگ برتر زیاد می‌شود.

وی در واکنش به نظر وسلین وویوویچ مربی تیم ملی هندبال مردان درباره نقطه ضعف هندبال ایران در استفاده از دست چپ گفت: به نظرم وی ضعف هندبال ایران را نبود پست دست چپ در گوشته راست می‌داند. در واقع تعداد بازیکنان دست چپ کم است و با پایه گذاری و استعدادیابی می‌توان این موضوع را برطرف کرد. اطمینان دارم در آینده اتفاقات خوبی در هندبال رخ می‌دهد.