شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#برجام#ایران#تهران#مجلس

شریعتی در گفتگو با مهر:

بایدن راه ترامپ را ادامه می‌دهد/افزایش فروش نفت بدون برجام و FATF

بایدن راه ترامپ را ادامه می‌دهد/افزایش فروش نفت بدون برجام و FATF

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش فروش نفت و ارتباط ایران با سازمان شانگهای و همسایگان بدون برجام و FATF انجام شده است.

مالک شریعتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه عدم صداقت دولت گذشته با مردم به اقتصاد کشور آسیب زد و اثرات آن همچنان پابرجاست، اظهار داشت: عدم صداقت دولت روحانی باعث کاهش اعتماد مردم به دولت و کاهش سرمایه اجتماعی آنان شد.

وی متذکر شد: بیان جملاتی از سوی رئیس جمهور سابق مبنی بر اینکه خودمان هم در جریان فلان موضوع نبودیم و بعداً متوجه شدیم، برای مردم بسیار عجیب بود. فردی که مسئول اصلی دولت بود، مسئولیت اقدامات اجرایی دولت را نمی‌پذیرفت. مردم رفتارهای دولت سابق را با دولت فعلی مقایسه می‌کنند و می‌بینند که رئیس جمهور فعلی مسئولیت تصمیمات دولت را می‌پذیرد.

روحانی مسئولیت تصمیماتش را نمی‌پذیرفت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آبان ۹۸ توسط دولت روحانی یکسری اصلاحات اقتصادی انجام شد که رئیس جمهور سابق از خودش سلب مسئولیت کرد. الان اصلاحات اقتصادی در حال انجام است و رئیسی با مردم صحبت کرد و بلافاصله هم در بازار حاضر شد که این حضور میدانی و شنیدن انتقادات و نظرات مردم باعث اطمینان بخشی به مردم شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر قرار است اصلاحاتی در کشور انجام شود، حتماً باید با پذیرش مردم و جامعه همراه باشد و اگر این پذیرش نباشد، بهترین اصلاحات هم موفقیت آمیز نخواهد بود. احترام به نظر مردم و افکار عمومی بسیار مهم است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

شریعتی بیان کرد: یکسری اقدامات مخرب در دولت روحانی انجام شد که بخشی از این اقدامات ناشی از آن بود که در آن مقطع اعتماد به توان داخلی را کنار گذاشته بودیم و حتی آب خوردن مردم را هم در دست خارجی‌ها می‌دیدیم و به ارتباط با بیگانگان وصل می‌کردیم.

در برجام هیچ تغییری اتفاق نیافتاده است

وی ادامه داد: وضعیت ما در برجام نسبت به دورانی که دولت قبل مستقر بود، هیچ تغییری نکرده است. حداقل بعد از دوران ریاست جمهوری ترامپ تاکنون هیچ چیزی تغییر نکرده و بایدن هم همان راه ترامپ را ادامه می‌دهد. با وجود اینکه شرایط ما در برجام و FATF عوض نشده است، اما اتفاقات مهمی در کشور افتاده است که دولت سابق مدعی بود بدون برجام و FATF شدنی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش فروش نفت و ارتباط ایران با سازمان شانگهای و همسایگان بدون برجام و FATF انجام شده است و نشان می‌دهد انجام یکسری کارها شدنی بود اما در دولت قبل انجام نشد.

شاهد خلق پول در دولت روحانی بودیم

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما شاهد خلق پول در دولت روحانی بودیم. چند ده میلیارد دلار با بی تدبیری و بعضاً خیانت که حتماً باید رسیدگی شود که چه بخش از آن قصور و چه بخشی تقصیر است، در دولت قبل بر باد رفت. چند ده تن طلا در جامعه و در بدترین شرایط اقتصادی حراج شد و این کارها اثرات مخرب اقتصادی بر جامعه گذاشت.

شریعتی بیان کرد: از سوی دیگر حاکمیت ریال در کشور دچار خدشه شد و بسیاری از کارها که باید انجام می‌شد، رها شد. ما در سال‌های گذشته رشد اقتصادی منفی داشتیم و در این شرایط لازم بود که دولت سیزدهم جراحی اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: البته باید در نحوه اجرای جراحی اقتصادی دقت عمل شود و اطلاع‌رسانی‌ها بیشتر شود. جذب مشارکت مردم در این کار بسیار ضروری است و اقناع افکار عمومی و شنیدن نظرات نخبگان هم بسیار مهم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.