شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#زلزله#زلزله هرمزگان

مسئولان در زلزله هرمزگان چگونه عمل کردند؟

زلزله

زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر استان هرمزگان را لرزاند که از همان ساعات اولیه شاهد پیگیری موضوع توسط مسئولان عالی‌رتبه بودیم.

به گزارش مشرق، شنبه (۱۱ تیر) زمین لرزه‌ای به بزرگی  ۶.۱ ریشتر، حوالی بندر خمیر استان بوشهر را لرزاند، شدت این زمین لرزه به اندازه‌ای بود که در کشور امارات هم احساس شد.              

براساس اظهارات سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در همان ابتدا تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به منطقه سایه‌خوش (که بیشترین خسارات را دیده بود) و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شده‌اند.

بنا به اظهارات فرمانده سپاه هرمزگان دقایقی پس از زمین‌لرزه، نیروهای سپاه، بسیج و برخی ماشین‌آلات عمرانی و ساختمانی به مناطق احتمالی خسارت‌دیده اعزام شدند.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز در نخستین ساعات پس از وقوع زلزله، در تماس تلفنی با استاندار هرمزگان، در جریان آخرین وضعیت پس از وقوع زلزله و اعزام تیم‌های ارزیاب قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر رسیدگی فوری به زلزله زدگان، از استاندار هرمزگان خواست حداکثر توان و سرعت خود را برای آواربرداری و امدادرسانی به مردم زلزله زده بکار گیرند.

مسئولان در زلزله هرمزگان چگونه عمل کردند؟

احمد وحیدی وزیر کشور هم که صبح روز بعد زمین‌لرزه به سایه‌خوش رفت پس از بازدید میدانی از مناطق زلزله زده، گفت: با توجه به شدت گرما به جای چادر برای اِسکان زلزله‌زدگان منطقه سایه خوش شهرستان بندرلنگه، کانکس تهیه می‌شود.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت نیز در همان دقایق اولیه طی تماسی تلفنی با رئیس اورژانس کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های این استان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله شب گذشته هرمزگان شد.

وزیر بهداشت یک روز پس از وقوع زلزله شخصا در محل حادثه حضور یافت و همراه با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت هوایی از مناطق زلزله زده استان بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: مهم‌ترین موضوع منطقه بحث شدت گرما و احتمال گرمازدگی ساکنان است و  به زودی تعدادی کانکس با سیستم سرمایشی به منطقه ارسال خواهد شد.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی نیز در دستوری فوری خواهان ارزیابی خسارت وارده و پرداخت آن توسط صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان شد.

مسئولان در زلزله هرمزگان چگونه عمل کردند؟

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران هم ظهر امروز یکشنبه (۱۲ تیر) همراه با از مناطق زلزله زده هرمزگان بازدید و دستورات لازم را صادر کرد

سردار عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه نیز عنوان کرد: بخشی از تجهیزات سنگین نیروی دریایی سپاه نیز به منطقه منتقل شده است تا در روند آواربرداری مشارکت کنند.

مسئولان در زلزله هرمزگان چگونه عمل کردند؟

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از مناطق روستایی زلزله زده سایه خوش در استان هرمزگان بازدید کرد، گفت: ماشین آلات سنگین نیروی دریایی ارتش در راه مناطق زلزله زده غرب هرمزگان است.

وی افزود: با توجه به گرمای هوا تلاش داریم بخشی از کولر مورد نیاز این مناطق را تامین کنیم. اکنون همه پای کار هستند و مراحل اولیه آواربرداری خوب بوده و در چند روز آینده آواربرداری به صورت کامل پایان می‌یابد تا بازسازی آغاز شود.

منبع: فارس