شهر خبر

تشکیلات خودگردان خواستار توقف حفاری های در مسجدالاقصی شد

تشکیلات خودگردان خواستار توقف حفاری های در مسجدالاقصی شد

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار مداخله بین المللی برای توقف حفاری های در مسجدالاقصی و توقف یهودی سازی آن توسط رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه بین الملل خواستار اعمال فشار به رژیم صهیونیستی جهت توقف حفاری‌ها در مسجدالاقصی و یهودی سازی این مکان مقدس اسلامی شد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای، جامعه بین الملل و سازمان‌های بین المللی را مسئول حفاری‌های رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی دانست و تاکید کرد که باید این سازمان‌ها در قبال اقدامات تل آویو سکوت نکنند و بی تفاوت نباشند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان تاکید کرد: این حفاری‌ها پایه‌های مسجدالاقصی و تحریف آثار باستانی داخلی و خارجی این مکان مقدس بر اساس روایت‌های رژیم اشغالگر را هدف قرار داده است که این امر خطراتی برای مسجدالأقصی به دنبال دارد.

تشکیلات خودگردان همچنین مخالفت مسئولان رژیم صهیونیستی و وقت کشی آن ها در پاسخ به مطالبات اداره اوقاف اسلامی برای بازرسی از محوطه اطراف مسجدالاقصی را محکوم کرد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان کابینه رژیم صهیونیستی را مسئول کامل و مستقیم حفاری‌ها در مسجدالاقصی دانست و نسبت به تهدیدها و تلاش‌ها برای تغییر ماهیت تاریخی و حقوقی این مسجد هشدار داد.

بر همین اساس تشکیلات خودگردان یورش‌های مکرر و روزانه شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و محوطه آن را محکوم کرد و هدف از این یورش‌ها را تقسیم زمانی و مکانی این مسجد عنوان کرد.

‌صهیونیست‌ها با طرح ادعاهای دروغین و موهوم تلاش دارند با تخریب مسجدالاقصی، بنای ادعایی هیکل سلیمان را بر ویرانه‌های قبله اول ایجاد کنند. صهیونیست‌ها که هیچ ارتباط تاریخی با سرزمین فلسطین ندارند تلاش دارند با ساختن بناهای این چنینی، تحریف تاریخ و جعل اسناد برای خود تاریخی که نداشته‌اند را ایجاد کنند.

در ماههای اخیر نیز یورش گروه هایی از شهرک نشینان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی در تلاش برای تحقق این هدف افزایش یافته اما مردم و گروه های مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی در این باره هشدارهای جدی داده‌اند.