شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#اوکراین#انگلیس#وزارت#وزارت دفاع

یک منبع آگاه در وزارت دفاع انگلیس فاش کرد:

تضعیف ارتش انگلیس به علت ارسال بی وقفه تسلیحات به اوکراین

تضعیف ارتش انگلیس به علت ارسال بی وقفه تسلیحات به اوکراین

بنا به گفته یک منبع آگاه در وزارت دفاع انگلیس، ارسال مداوم سلاح به اوکراین، ارتش این کشور را با کمبود در برخی مناطق روبرو کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، جنگ افروزی انگلیس در اوکراین و ارسال بی وقفه تسلیحات نظامی کی یف، موجب تضعیف نیروهای نظامی این کشور شده است.

روزنامه انگلیسی تایمز به نقل از یک منبع آگاه در وزارت دفاع انگلیس نوشت که به دلیل انتقال سلاح به اوکراین، نیروهای نظامی این کشور ضعیف شده اند.

این روزنامه انگیسی به نقل از منبع نظامی مطلع خود می‌نویسد که شمار تسلیحاتی که پیشتر به کی یف منتقل شده، موجب شده که ارتش انگلیس در برخی از مناطق قدرت کافی نداشته باشد.

در ماه مارس، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس با لحنی آمیخته با طنز گفت که زرادخانه‌های نظامی این کشور رو به اتمام است. رئیس‌جمهور لهستان، نخست‌وزیر اسلوونی و تعدادی از سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا نیز پیش‌تر مورد اتمام ذخایر تسلیحات نظامی کشورهای خود با تداوم ارسال سلاح به اوکراین اظهار نظر کردند.

روزنامه ایندیپندنت انگلیس چندی پیش در خبری گزارش داد که این کشور یک میلیارد پوند (۱.۲ میلیارد دلار) کمک نظامی اضافی به اوکراین ارائه خواهد کرد.