شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رشت#گیلان

استاندار گیلان: تمامی لایه های جامعه باید در مدیریت مصرف برابر باشند

استاندار گیلان: تمامی لایه های جامعه باید در مدیریت مصرف برابر باشند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان مدیریت مصرف را برای همه اهاد جامعه لازم دانست و گفت: نباید بین قشر متفاوت و یا منطقه خاصی تفاوت قائل شد زیرا رعایت الگوی مصرف برای همه یکسان و برابر است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی عصر یکشنبه در دومین جلسه کارگروه مصرف و تقاضای برق گیلان در رشت اظهار داشت: با وجود اینکه مردم ما همیشه پای کار هستند و هر درخواستی که از مردم تقاضا کردیم ، شاهد حضور به موقع آنان بودیم ، در مصرف برق نیز باید همینگونه باشد.

وی افزود: مسئولان باید صادقانه مشکلات را در بخش صنعت برق بازگو کنند و از سوی دیگر راههای صرفه جویی را اعلام کرده تا شاهد مشارکت بیشتر مردم در این زمینه باشیم. خوشبختانه امسال نیز تاکنون با توجه به اطلاع رسانی‌های مناسب و همچنین مدیریت صحیح و رعایت مردم، خاموشی نداشتیم و امیدواریم که با صرفه جویی مناسب، تا پایان سال نیز هیچگونه خاموشی نداشته باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به تعامل و همکاری بیشتر دستگاههای تولیدکننده انرژی در این استان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه برق تعدادی از ادارات پرمصرف قطع شده، اما اسامی ادارات کم مصرف نیز باید از سوی مسئولان شرکت برق اعلام شود تا مردم متوجه شوند که چه دستگاههایی در این بخش بیشترین همکاری را دارند.

عباسی ادامه داد: تمامی لایه های جامعه بخصوص مشترکین خانگی ، ادارات ، صنایع و اصناف باید الگوهای مصرف برق را رعایت کنند تا با کمبود برق مواجه نشویم و رویکرد مدیریت مصرف نیز باید در همه جامعه ایجاد شود.

عباسی اضافه کرد: بسته های تشویقی نیز باعث صرفه جویی در میزان مصرف برق می شود و هم اینک نیز با توجه به تشویقی هایی که برای مشترگین خانگی در رعایت مصرف برق درنظر گرفته شده، شاهد کاهش میزان مصرف برق هستیم و در خصوص رایگان شدن برق کشاورزانی که از پمپاز در ساعتهای مخصوص استفاده می‌کنند نیز، باید اطلاع رسانی بیشتری شود تا همه کشاورزان با نحوه چگونگی این امر باخبر شوند.

وی خاطرنشان کرد: گرچه تولید انرژی در کشور به میزان کافی وجود دارد اما اگر صرفه جویی نشود، با مشکل مواجه خواهیم شد و حتی اصراف در استفاده از انرژی برق ، باعث ایجاد مشکل برای کارخانجات و تعطیلی آنان خواهد شد.

استاندار گیلان در خاتمه اظهار کرد: در بخشهایی از نوار ساحلی استان گیلان نیز برق زیادی مصرف می‌شود و بعضی از اصناف نیزف بیش از الگوی مصرف از انرژی برق استفاده می‌کنند که در این راستا نیز مسئولان شرکت برق باید با افراد و اصنافی که بیش از حد برق مصرف می کنند، برخورد کنند.

در دومین جلسه کارگروه مصرف و تقاضای برق گیلان که با حضور استاندار برگزار شد، مسئولان شرکت برق منطقه ای و شرکت توزیع برق این استان و همچنین تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی گیلان حضور داشتند.