شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

معاون بین‌الملل قوه قضائیه:

سالانه ۱۸۰۰ نفر از زنان در آمریکا به قتل می‌رسند

کاظم غریب آبادی

کاظم غریب آبادی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار نفر سالانه در زندان‌های آمریکا جان خود را از دست می‌دهند؛ گفت: از سویی سالی ۱۸۰۰ فقره قتل زنان را در آمریکا شاهد هستیم.

به گزارش مشرق، کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه در همایش «افشای حقوق بشر آمریکایی» که عصر امروز در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، با اشاره به جنایات آمریکا گفت: ۱۳۵ هزار نفر از زنان ارتش آمریکا طی ۱۰ سال مورد تعرض جنسی قرار گرفتند؛ این رعایت حقوق زن است که آمریکا مدعی آن است!؟

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ هزار نفر از زنان در ارتش آمریکا طی ۱۰ سال شکایت خودشان مبنی بر آزار جنسی را ثبت کرده‌اند.

غریب‌آبادی تاکید کرد: بیش از ۴ هزار نفر سالانه در زندان‌های آمریکا جان خود را از دست می‌دهند. از سویی سالی ۱۸۰۰ فقره قتل زنان را در آمریکا شاهد هستیم.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به فروش سلاح به کشورها از سوی آمریکا یادآور شد: در ۴۰ سال گذشته به طور متوسط سالی ۳۵ هزار نفر در اثر خشونت اسلحه جان خود را از دست دادند.

غریب آبادی گفت: ۱۵ کشور از جمله آمریکا، صدام را به سلاح شیمیایی مسلح کردند؛ اینها باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه  ایران بزرگترین قربانی تروریسم است، افزود: بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم ما بر اثر بکارگیری سلاح شیمیایی به شهادت رسیدند.

غریب آبادی ادامه داد: کشورهایی که نظام پادشاهی و سلطنتی دارند برای ما شعار حقوق بشر سر می‌دهند! البته درد آنها حقوق بشر نیست.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه افزود: آمریکا و کشورهای غربی از حقوق بشر برای استانداردسازی، مفهوم سازی و ترویج فرهنگ خودش استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: تحمیل یک الگو به دیگر کشورها به عنوان حقوق بشر قابل قبول نیست.

غریب‌آبادی تاکید کرد: به برخی کشورهای ناقض حقوق بشر به خاطر اینکه تحت حمایت آمریکا و غربی‌ها هستند هیچ انتقادی نمی‌شود و هیچ گزارشگری علیه آنها داده نمی‌شود و هیچ قطعنامه‌ای علیه آنها صادر نمی‌شود.

منبع: فارس