شهر خبر

مخالفت شورای شهر همدان با تیم‌داری شهرداری در لیگ فوتبال

مخالفت شورای شهر همدان با تیم‌داری شهرداری در لیگ فوتبال

همدان- ایرنا- تیم‌داری شهرداری همدان در لیگ دسته یک فوتبال کشور رای کافی اعضای شورای شهر را کسب نکرد و برهمین اساس و با این رای مخالف این موضوع هم منتفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رای گیری برای تیم‌داری شهرداری همدان در فصل جدید لیگ دسته اول فوتبال کشور در حالی امروز(یکشنبه) در صحن علنی شورای اسلامی شهر انجام شد که در نهایت با ۴ رای ممتنع، ۲ رای مخالف و ۵ رای موافق، در مجموع آرای لازم را کسب نکرد تا وضعیت امتیاز لیگ یکی این تیم با ابهام مواجه شود.

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر همدان، حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی و مهدی حیدری رای مخالف،  سعید نظری، سعید حاج بابایی، علی اکبر نظری، علی رحیمی فر و سعید شهابی نیا رای موافق و مرتضی کرباسیان، محمود مسگریان، حمید بادامی نجات و اکبر کاوسی نیز به این موضوع، رای ممتنع دادند.

به این ترتیب وضعیت مدیریت شهرداری همدان در خصوص تیم فوتبال از دستور کار مصوبات شورای شهر برای تعیین بودجه لازم خارج شد.

اعضای مخالف شورای اسلامی شهر همدان دلیل تصمیم گیری خود را مشکلات مالی شهرداری در تامین بودجه، هزینه‌های سرسام آور تیم‌داری، توجه به توسعه هرچه بهتر ورزش شهروندی و محلات و واگذاری امتیاز آن به بخش خصوصی با سازوکار قانونی عنوان کردند.

نبود ساختار باشگاهی در ورزش شهرداری، ناتوانی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری در تامین منابع مالی تیم و پرداختن به مسایل مالی شهرداری از جمله واریز به موقع حقوق کارکنان به جای تیم داری از دیگر دلایل مطرح شده از جانب مخالفان فوتبال شهرداری بود.

شهرداری همدان سال گذشته به لیگ دسته یک فوتبال کشور صعود کرد و در این فصل توانست رتبه دهم جدول را کسب کند.

مشکلات مالی این تیم در لیگ یک سبب شد تا قادر به پرداخت کامل و قانونی قرارداد بازیکنان نشود و در نهایت فصل را با یان وضعیت به پایان برد.