شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#سیاه#کشتی#انگلیس#وزیر خارجه#لندن

ضمن هشدار به انگلیس؛

لاوروف:لندن به دنبال بهانه برای اعزام کشتی جنگی به دریای سیاه است

لاوروف:لندن به دنبال بهانه برای اعزام کشتی جنگی به دریای سیاه است

وزیر خارجه روسیه امروز با هشدار به انگلیس اعلام کرد: لندن به دنبال بهانه برای اعزام کشتی جنگی به دریای سیاه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز یکشنبه در خصوص ورود کشتی های جنگی انگلیس به دریای سیاه هشدار داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزیر خارجه روسیه در این باره گفت که لندن در صدد است تا به بهانه بحران مواد غذایی و عدم ارسال غلات از اوکراین، کشتی های جنگی خود را به دریای سیاه اعزام کند.

«سرگئی لاوروف» در این خصوص گفت: سخنان «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و وزیر خارجه این کشور (لیز تراس) آشکارا نشان می دهد که آنها می خواهند شرایطی ایجاد کنند تا زمینه را برای نفوذ ناوگان سلطنتی به دریای سیاه فراهم کنند.

دیپلمات ارشد روسیه در این خصوص اضافه کرد: بهانه آنها این است که تمام فرایند آزادسازی غلات از آن بنادر که توسط اوکراینی ها مین گذاری شده را در اختیار گرفته و مدیریت کنند.

این در حالیست که تا کنون مقامات ترکیه چندین بار اعلام کرده اند که حاضر به انتقال امن غلات اوکراین با همکاری روسیه بوده و برای طی این فرایند نیز از سوی مسکو مشکلی وجود ندارد.

ماجرای این هشدار از جایی آغاز شد که برخی رسانه ها از اعزام کشتی های جنگی انگلیس به منطقه دریای سیاه به بهانه حمایت از انتقال ایمن غلات اوکراین خبر دادند.

روسیه نیز پیش تر اعلام کرده که حاضر است امنیت گذرگاهی برای عبور کشتی های حامل غلات اوکراین را فراهم کند.

‌روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد.

این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.