شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بوشهر#صدور مجوز

مجوز مراکز مهارت آموزی جوار کارگاهی در کشور سه روزه صادر می‌شود

مجوز مراکز مهارت آموزی جوار کارگاهی در کشور سه روزه صادر می‌شود

بوشهر – ایرنا- معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در راستای توسعه مهارت آموزی در صنایع زمان صدور مجوز مراکز کارآموزی جوار و بین کارگاهی آموزش فنی و حرفه ای در کشور به سه روز کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شاه پسند روز یکشنبه در آیین افتتاح مرکز مهارت آموزی جوار کارگاهی شرکت کشتی سازی شهید محلاتی بوشهر با اشاره به راه اندازی یکهزار و ۵۰۰ مرکز مهارت آموزی جوارکارگاهی درسال گذشته افزود: ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار و بین کارگاهی ارتقای مهارت باهدف کاهش هزینه‌های جانبی تولید، استفاده بهینه از امکانات آموزشی برای شاغلان، صیانت از نیروی کار و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر است.

وی ایجاد مراکز آموزش مهارتی در کنار صنایع را باعث رونق بخشیدن به بخش تولید دانست و ادامه داد: توسعه مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی برای ارتقای مهارت کارگران و شاغلان بنگاه‌ها تأثیر ملموسی بر ارتقای توان فنی و اشتغال‌پذیری در حوزه صنعت دارد.

شاه پسند اضافه کرد: اعتلای فرهنگ آموزش و مهارت با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: باید سطح نگاه حرفه ای به توانمندی شرکت‌های خصوصی را منطبق با مهارت‌های مورد نیاز در منطقه ارتقاء داد.

مدیرعامل موسسه کشتی سازی شهید محلاتی بوشهر گفت: همه مهارت‌آموزانی که در دوره‌های آموزشی محیط کار واقعی در شرکت کشتی سازی شهید محلاتی  شرکت می‌کنند پس از موفقیت در آزمون مشغول به کار می‌شوند.

علی دارابی اظهار کرد: کلید حل مشکل بیکاری در جامعه مهارت‌آموزی است که در این راستا موسسه کشتی سازی شهید محلاتی در راستای توسعه مهارت آموزی در محیط کار تمام تلاش خود را بکار بسته است.