شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#دلار#بازیکنان

حسین فرزامی: کدام بازیکن درجه یک حاضر است با ۳۰۰ هزار دلار قرارداد ببندد؟

متاسفانه بمب‌گذار اعظم استقلال از باشگاه دور است/ آقای آجورلو؛ از فتح الله زاده کمک بگیر!/ درباره وریا باید دید مردم چه می خواهند

مدیر اسبق باشگاه استقلال گفت: تعیین سقف قرارداد برای بازیکنان فقط راه دور زدن قانون را قانونی تر می کند وگرنه هیچ بازیکن درجه یکی با این تورم راضی نیست با ۳۰۰ هزار دلار قرارداد ببندد.

حسین فرزامی

حسین فرزامی بازیکن و مدیر اسبق باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره وضعیت وریا غفوری در باشگاه استقلال، انتقالات این تیم و سقف قراردادها اظهاراتی را مطرح کرد:

چرا استقلال در نقل و انتقالات حرکت خاصی انجام نمی‌دهد؟

چون متاسفانه بمب‌گذار اعظم از باشگاه دور است. من به آقای آجورلو پیشنهاد می کنم از فتح الله زاده در این زمینه کمک بگیرد. البته از قدیم گفته اند دو پادشاه در یک اقلیم نمی گنجند.

فکر می کنید فتح‌الله‌زاده در این زمینه چه کمکی می‌تواند به آجرلو بکند؟

به هر حال فتح‌الله‌زاده سالیان سال در استقلال کار کرده و با فضای فوتبال آشناست. از طرفی او بهتر از هر کسی راه و چاه یارگیری را بلد است. البته آجورلو هم در فوتبال بوده اما در این مدت به نظر می رسد که در بحث نقل و انتقالات خیلی حرفه‌ای عمل نمی کند.

متاسفانه بمب گذار اعظم استقلال از باشگاه دور است/ آقای آجورلو؛ از فتح الله زاده کمک بگیر!/ درباره وریا باید دید مردم چه می خواهند

چطور؟

او در طول فصل گذشته خیلی خوب آرامش را در تیم استقلال حفظ کرد و با حمایت از مجیدی و بازیکنانش شرایط قهرمانی را فراهم ساخت. از نظر مالی هم نگذاشت آب در دل کسی تکان بخورد اما گل بی عیب خداست. به نظر من حالا که او نمی تواند در نقل و انتقالات بمبی بترکاند لااقل باید از تجربه بمب‌گذارهای قبلی و آنهایی که در نقل و انتقالات همه را انگشت به دهان می گذاشتند استفاده کند. فتح‌الله‌زاده بهترین گزینه و شاید تنها گزینه موجود است.

درباره بحث تمدید نشدن قرارداد وریا غفوری صحبتی دارید؟

قطعاً این بازیکن باید در استقلال بماند. ولی ما به طور کلی در استقلال نفر نمی خواهیم بلکه تیم می‌خواهیم. البته وریا غفوری هم جزو مهره های ارزشمند استقلال است ولی در کل باید نظر مردم را هم در نظر گرفت.

سازمان لیگ برای قراردادهای بازیکنان سقف تعیین کرده است. به نظر شما این اقدام می تواند عامل بازدارنده ای در کاهش قیمت بازیکنان باشد؟

سقف چقدر است؟ ۱۰ میلیارد؟ ۱۰ میلیارد امروز با دلار ۳۲ هزار تومان چقدر می شود؟ نزدیک ۳۰۰ هزار دلار کمی کمتر یا شاید بیشتر! کدام بازیکن درجه یک حاضر است با ۳۰۰ هزار دلار قرارداد ببندد!

متاسفانه بمب گذار اعظم استقلال از باشگاه دور است/ آقای آجورلو؛ از فتح الله زاده کمک بگیر!/ درباره وریا باید دید مردم چه می خواهند

۳۰۰ هزار دلار رقم کمی است؟

در این وضعیت کشورمان که یک حلب روغن یک میلیون تومان قیمت دارد و آپارتمان شده متری ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، به خدا کم است. فوتبالیست جوان نباید به فکر آینده اش باشد؟ من نمی گویم هر کس از راه رسید پول به پایش بریزید، ولی بازیکنی که ارزش دارد را باید به مقدار کافی راضی کرد. بازیکن باید لااقل بتواند یک سرپناه برای خودش پیدا کند یا نه؟ جایی که دست زن و بچه اش را بگیرد و به آنجا ببرد. فوتبال ورزش پرهزینه‌ای است. فوتبالیست نمی تواند با وجود این همه تورم ظرف همین چهار ماه اخیر، مثل دو سال پیش قرارداد ببندد. از طرفی همه باشگاه ها برای قرارداد بستن به استقلال و پرسپولیس نگاه می کنند.

یعنی چه؟

یعنی هر چقدر این دو تیم قرارداد ببندند بقیه هم تبعیت می‌کنند.

اما بر اساس اخباری که در این مدت منتشر شده باشگاه سپاهان هم در این زمینه کم هزینه نکرده است؟

باشگاه های خصولتی را با تیم های دولتی مقایسه نکنید. اینها هم وزارتی هستند و هم نیستند. برای همین مشکلی بابت این قبیل پرداختی ها ندارند. من درباره استقلال و پرسپولیس کلی گفتم.