شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#دولت#تحریم‌ها

برجام چه امضا شود، چه نشود تفاوتی ندارد

هاشمی‌طبا: پرسپولیس و استقلال اعلام ورشکستی کنند و منحل شوند/ روش واگذاری‌ دو باشگاه خنده‌دار است

فعال اصلاح‌طلب: دولت قبل عنوان می‌کردند همه تحریم‌ها را لغو خواهند کرد، ایشان گمان می‌کردند دست ایشان است که چنین ادعایی را مطرح می‌کردند.

به گزارش مشرق، مصطفی هاشمی طبا، چهره اصلاح طلب و کارشناس ثابت رسانه های جریان اصلاحات که اغلب مواضع او در حمایت از دولت روحانی و نقد دولت سیزدهم بوده است، در تازه ترین گفتگوی خود به نکات مثبتی از عملکرد دولت سیزدهم در ده ماه گذشته اشاره کرده است.

بخش هایی از اظهارات هاشمی طبا را درادامه خواهید خواند:

*آقای رئیسی در طول یک سال گذشته فعالیت زیادی داشتند و به صورت فعال در نقاط مختلف کشور حضور پیدا کردند. از سوی دیگر مسافرت‌های خارجی خوبی هم داشتند و موفق شدند ارتباطات خارجی خوبی نیز به خصوص با همسایگان ایجاد کنند.

*برخی از مسائل بازگشت‌پذیر است و در مقابل برخی از مسائل بازگشت ناپذیر است. به عنوان مثال مشکلاتی که در زمینه آب، محیط زیست و یا استان خوزستان داریم بازگشت ناپذیر است. موضوع کالا برگ که در دستور کار دولت قرار گرفته اقدام خوبی است.

*من معتقدم دولت تلاش خوبی کرده اما اینکه نتیجه خوبی به‌همراه داشته یا نه موضوع دیگری است. ضمن اینکه مسائل اصلی کشور مغفول مانده است.

*در شرایط کنونی ما در راه‌های هوایی، زمینی و راه‌آهن با مشکلاتی جدی مواجه هستیم. مشکلاتی که به سادگی نیز حل نخواهد شد. در چنین شرایطی وزیر مسکن به دنبال این است که در یک سال یک میلیون مسکن بسازد که از ابتدا نیز مشخص بود که تحقق چنین چیزی سخت است.

*دولت قبل عنوان می‌کردند همه تحریم‌ها را لغو خواهند کرد. ایشان گمان می‌کردند دست ایشان است که چنین ادعایی را مطرح می‌کردند. دولت قبل تلاش زیادی نیز در این زمینه انجام داد اما یکباره با به قدرت رسیدن ترامپ در آمریکا همه چیز به هم ریخت و آمریکا از برجام خارج شد.

*در شرایط کنونی چه برجام امضا شود وچه نشود زیاد تفاوتی به حالی کشور ندارد. شاید اگر برجام امضا شود یک پول وارد کشور شود. در نتیجه اگر قرار بوده این رویکرد به نتیجه برسد باید این اتفاق رخ می‌داد. اشکال ما این است که سیاست‌های داخلی ما متناسب با سیاست‌های خارجی نیست و اگر در عرصه بین‌المللی مطالباتی را مطرح می‌کنیم در سیاست‌های داخلی زمینه‌های آن مطالبه را فراهم نمی‌کنیم.