شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جنگل#مازندران#حیوانات#طبیعت

عکسی شگفت آور از آبشاری آهکی در قلب جنگل‌های مازندران

اگر بخت با شما یار باشد حیوانات بومی را نیز بر سر راهتان خواهید دید. پس از رسیدن به جنگل در مسیر پیاده روی جنگل قدم بردارید و از کنار ریشه‌های کهنسال درختان بگذرید. وقتی که خنده لب هایتان را شکفت و با سکوت طبیعت همراه شدید سر تا پا گوش شوید و صدای آبشار را پیدا کنید.

عکسی شگفت آور از آبشاری آهکی در قلب جنگل‌های مازندران

به گزارش سلام نو،‌ با شروع فصل تابستان پیشنهاد ما به شما این است که از شلوغی و سر و صدای شهرتان دست بکشید، تمام هیاهوها را پشت سر بگذارید و شروع به لذت بردن از زیبایی‌های سفر کنید. بعد از پشت سر گذاشتن هیاهوی تهران و کرج در بجاده و هوای خنک چالوس نفس بکشید. چالوس را که پشت سر قرار دهید به منطقه دیدنی سوادکوه خواهید رسید. چشم‌هایتان را برای دیدن زیبایی‌های درختان آماده کنید. راش انجیلی، ازگیل و ممرز درختان زیبا و از گونه‌های گیاهی هستند که مسیر عبورتان را زیبا کرده‌اند. اگر بخت با شما یار باشد حیوانات بومی را نیز بر سر راهتان خواهید دید. پس از رسیدن به جنگل در مسیر پیاده روی جنگل قدم بردارید و از کنار ریشه‌های کهنسال درختان بگذرید. وقتی که خنده لب هایتان را شکفت و با سکوت طبیعت همراه شدید سر تا پا گوش شوید و صدای آبشار را پیدا کنید. حوضچه‌های آهکی کوچکی که مسیرتان را مزین کرده‌اند جلوی پایتان را آب پاشی می‌کنند. پس با نسیم همراه شوید تا از دیدن آبشار آهکی اسکلیم شگفت زده شوید. با ما همراه باشید تا درباره این شگفتی پنهان در دل جنگل‌های مازندران بیشتر بدانید.

آبشار اسکلیم در چه منطقه‌ای قرار گرفته است؟

شهرستان سوادکوه شمالی که از شهرستان‌های استان مازندران است. دهستان لفور با جاذبه‌های طبیعی گردشگری زیادی که دارد از مقاصد گردشگری سوادکوه محسوب می‌شود که با تهران فاصله مکانی زیادی ندارد بنابراین بسیاری از تورهای یک روزه که توسط لیدرهای گردشگری برگزار می‌شوند، برای رفتن به دهستان لفور آماده می‌شوند. دهستان لفور جاذبه‌های طبیعی همچون دریاچه و سد البرز یا سد لفور، جنگل‌های پوشیده از درخت و آبشار اسکلیم است. جالب است که بدانید ۸۴ آبشار در ایران و در استان مازندران قرار دارند و جزو زیباترین آبشارهای ایران محسوب می‌شوند همگی در دهستان نفر قرار دارند.

بهترین زمان برای سفر کردن به آبشار اسکلیم چه زمانی است؟

فصل بهار و تابستان بهترین فصل برای سفر کردن به آبشار اسکلیم و لذت بردن از جنگل‌های سرسبز دهستان لفور است. در فصل تابستان برای فرار کردن از گرما و هیاهوی تهران استراحت کردن در منطقه خنک و سرسبز دهستان لفور و آبشار اسکلیم بهترین انتخاب است.

جاذبه‌های گردشگری اسکلیم کدامند؟

جنگل نوردی از جمله کارهایی است که می‌توان در منطقه آبشار اسکلیم انجام داد. اگر اهل پیاده روی کردن در جنگل هستید پیشنهاد ما به شما این است که حتما به همراه تور لیدر خود و یا با همراه داشتن نقشه جنگل پیاده روی کردن در مسیر رویایی جنگل را از دست ندهید. از آنجایی که شنا کردن در آبشار ممنوع است می‌توانید با خوردن یک نوشیدنی خنک در کنار آبشار و با تماشا کردن آن از زیبایی‌های این منطقه لذت ببرید. عکاسی کردن از دیگر تفریحاتی است که میتوانید در کنار آبشار اسکلیم داشته باشید و جالب‌تر این است که بعضی از زوج‌های جوان برای کلیپهای فرمالیته قبل از عروسی به این آبشار سفر می‌کنند و تصاویر رویایی را به ثبت می‌رسانند.

شب را در ابشار اسکلیم چگونه صبح کنیم؟

 از آنجایی که این منطقه جزو مناطق گردشگری محسوب می‌شود پر از خانه‌های بوم گردی و کلبه‌های چوبی است که توسط محل اجاره داده می‌شود. لازم به ذکر است که چادر زدن در این منطقه ممنوع نیست.

آبشار اسکلیم دقیقا در کدام ناحیه قرار دارد؟

برای رسیدن جاده تهران فیروزکوه را به سمت منطقه سوادکوه و شیرگاه پیش بروید. باید در مسیر سوادکوه قرار بگیرید و از شهر دماوند، فیروزکوه، ورسک، پل سفید، زیر آب و شیرگاه عبور کنید، مسیری سه ساعته در انتظار شماست تا به اسکلیم برسید.