شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش

ابراز نگرانی ارتش اسرائیل از تشدید تحرکات نظامی حزب‌الله

ابراز نگرانی ارتش اسرائیل از تشدید تحرکات نظامی حزب‌الله

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از تشدید تحرکات نظامی حزب‌الله لبنان در زمین و هوا و دریا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ران کوخاف» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز در مصاحبه‌ای  اعلام کرد که حزب‌الله لبنان به دنبال تضعیف موجودیت  اسرائیل از طریق دریا، زمین و هوا است.

به گزارش النشره، ران کوخاف در ادامه مدعی شد که  مناطق دریایی که  اسرائیل در حال استخراج گاز در آن‌جاست، هیچ زمانی مورد اختلاف با لبنان نبوده و متعلق به رژیم صهیونیستی است.

حزب الله لبنان ظهر شنبه 2 جولای  2022  اعلام کرد که گروه شهیدان جمیل سکاف و مهدی یاغی سه فروند هواپیمای بدون سرنشین غیرمسلح و شناسایی را در حجم‌های مختلف به‌سوی منطقه مورد منازعه میدان کاریش به پرواز در آوردند.

 

در این بیانیه تأکید شد که هدف از پرواز این پهپادها انجام مأموریت‌های شناسایی است که این مأموریت انجام و پیام مورد نیاز نیز رسانده شد.

این بیانیه در حالی صادر شد که رسانه‌های رژیم صهیونیستی ادعا کردند، پدافند هوایی این رژیم موفق به سرنگونی سه پهپاد حزب‌الله بر فراز سکوی گازی اسرائیل در میدان کاریش شدند.

اختلاف بین رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر مرزهای دریایی مانع از اکتشاف انرژی در بخش‌هایی از مدیترانه شرقی شده و خطر تشدید تنش‌ها بین دو طرف را به دنبال دارد.

مذاکرات غیرمستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر مرزها و منابع دریایی با میانجی‌گری «آموس هوکشتاین» نماینده آمریکا در جریان است.

میدان نفتی کاریش در خط مرزی شماره 29 که لبنانی‌ها آن را مرز دریایی این کشور می‌دانند، قرار دارد و آنها اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی در این میدان را تجاوز، اشغالگری و غیرقانونی می‌دانند.

اخیرا شرکت یونانی «انرژین» مجوز اکتشاف گاز در میدان «کاریش» واقع در منطقه مورد مناقشه را از تل‌آویو گرفته و در این چارچوب رژیم صهیونیستی از ورود یک کشتی حفاری به این منطقه به منظور آماده‌سازی برای شروع اکتشاف نخستین چاه گاز در آن خبر داده است؛ امری که با واکنش شدید و هشدار طرف‌های لبنانی روبرو شده است.

براساس گزارش‌ها، این کشتی برای استخراج گاز طبیعی مایع وارد میدان گازی کاریش شده و از خط ترسیمی 29 عبور کرده و در 5 کیلومتری خط ترسیمی 23 در منطقه مورد مناقشه با لبنان قرار گرفته است.

انتهای پیام/