شهر خبر

میرسلیم: مبادله ارزی قانونی نیست و در کشور جایگاهی ندارد/ تا تولید رونق پیدا نکند تورم کنترل نمی‌شود

میرسلیم: مبادله ارزی قانونی نیست و در کشور جایگاهی ندارد/ تا تولید رونق پیدا نکند تورم کنترل نمی‌شود

عضو کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم گفت:ارز در کشور حساب وکتاب ندارد ، افرادی در کشور با هم مبادله ارزی میکنند، مبادله ارزی قانونی نیست و در کشور ما جایگاهی ندارد، دلار و یورو که نمی تواند برای خرید و فروش استفاده شود ، حتی سکه هم نمی نباید مورد استفاده قرا بگیرد ، این خلاف است.

«مصطفی میرسلیم» نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه باتلاش دولت مبنی برای کاهش تورم گفت: از لحاظ اصولی کاهش تورم مستلزم رونق تولید است، تا زمانی که تولید رونق پیدا نکند تورم کنترل نمی‌شود. تمام همت دولت بر این است که در زمینه‌هایی که فعالیت اقتصادی رکود پیدا کرده و ضعیف شده، تقویت شود و راه بیفتد. 

میرسلیم گفت: من اگر با موضوع واردات مخالفت می‌کنم به دلیل آن نیست که جنس خارجی وارد نشود بلکه به این دلیل است که واردات مانع آن می‌شود  معادل آن محصول در داخل تولید شود. با واردات، تولید ناخالص داخلی رشد نمی‌کند، و دراین شرایط اصلا نمی‌توان تورم را مدیریت کرد.  ما که نمی‌خواهیم بگوییم مردم تنوع را دوست نداشته باشند. 

عضو کمیسیون اصل نود تصریح کرد: برای نجات از این معضل باید نقدینگی مهار شود و مهار نقدینگی در کشور به بانک‌ها و جاهایی بستگی دارد که خلق پول می‌کنند. ارز در کشور حساب و کتاب ندارد و مبادله ارزی قانونی نیست و در کشور ما جایگاهی ندارد. دلار و یورو که نمی‌تواند برای خرید و فروش استفاده شود، حتی سکه هم نباید مورد استفاده قرا بگیرد و این خلاف است؛ مگر اینکه نظامی بر آن مقرر شود.  

میرسلیم در توضیحی در رابطه با خلاف بودن مبادله ارزی در پایان عنوان کرد: در معادله ریالی تکلیف مالیات روشن است ولی در مبادله سکه و ارزی مالیات آن نامشخص ونامعلوم است. و این باعث رشد نقدینگی در کشور می‌شود. 

انتهای پیام