شهر خبر

ثوری: برای دفاع از حق خانواده بوکس کوتاه نمی‌آیم

ثوری: برای دفاع از حق خانواده بوکس کوتاه نمی‌آیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون بوکس در خصوص واگذاری کمپ نیمه‌کاره این رشته در مجموعه ورزشی آزادی به کشتی گفت: برای دفاع از حق خانواده بوکس کوتاه نمی‌آیم و پیگیر کارهای کمپ این رشته هستم.

«حسین ثوری» در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص حواشی ایجاد شده روزهای اخیر مبنی بر واگذاری کمپ نیمه‌کاره بوکس در مجموعه ورزشی آزادی به فدراسیون کشتی، اظهار داشت: برابر تفاهنامه و مکاتبات اداری، زمینی در آزادی برای ساخت کمپ در اختیار بوکس قرار گرفته بود که در زمان احمد ناطق‌نوری بنابر دلایلی حدود ۱۸ سال راکد ماند.

وی افزود: در زمان مدیرعامل سابق شرکت توسعه مکاتبات زیادی انجام دادیم که اسناد آن موجود است. حتی شرکت توسعه برآورد هزینه کرد و نامه‌ای به وزارت ورزش داد و وزارتخانه نیز ردیف بودجه‌ای برای تکمیل کمپ در نظر گرفت اما مشکلات مالی موجب شد تا بودجه در اختیار فدراسیون بوکس قرار نگیرد.

رئیس فدراسیون بوکس تصریح کرد: جابه‌جایی در شرکت توسعه با این مساله همراه شد که بدون کارشناسی و در نظر گرفتن حواشی، چنین تصمیم را بدون مشورت اتخاذ کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در جریان چنین تصمیمی نبوده است؟ توضیح داد: در مراسم افطاری رئیس جمهوری با اهالی ورزش از این مساله اطلاع پیدا کردم. همان لحظه با مدیرعامل شرکت توسعه صحبت کردم و دلیل این تصمیم را جویا شدم که او جواب داد "دلم خواست" چنین تصمیمی بگیرم. حتی او جواب نامه‌های ما را هم نداده است ما هم طبق قانون پیگیری می‌کنیم.

ثوری تصریح کرد: برای دفاع از حق خانواده بوکس و دفاع از احمد ناطق‌نوری در آخر پای این مساله ایستاده‌ام و کوتاه نمی‌آیم. رئیس فدراسیون کشتی اعلام کرده که فقط چهار ستون پوسیده در مجموعه ورزشی آزادی به نام کمپ بوکس وجود دارد. اگر ستون‌ها پوسیده است چگونه می‌خواهند روی آن ساخت و ساز کنند. بهتر است دبیر زمین دیگری در مجموعه بگیرد و از نو بسازد تا پوسیده هم نباشد.

وی در خصوص اینکه اکنون خواسته فدراسیون بوکس از شرکت توسعه چیست؟ گفت: سالن شماره ۹ مجموعه انقلاب را به طور کامل در اختیار ما قرار دهند. همچنین هزینه‌هایی که تاکنون در کمپ بوکس شده را برآورده کرده و به همراه زمینی در مجموعه آزادی به بوکس بدهند تا کمپ را بسازیم. در این صورت کمپ فعلی بوکس را در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

وی در خصوص حضور اعتراضی برخی چهره‌های مطرح بوکس در مجموعه انقلاب و در حاشیه مجمع سالیانه این فدراسیون، گفت: این مساله شیرینی کار است. اگر مخالف نباشد یعنی کار درست انجام نمی‌شود. آنها جزو خانواده بوکس و عزیزان ما هستند؛ اما هرکاری مسیر خودش را دارد.