شهر خبر

شهدا و خانواده‌های معزز آنها میراث عظیمی برای کشور هستند

شهدا و خانواده‌های معزز آنها میراث عظیمی برای کشور هستند

سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با حضور در منزل شهیدان محمدتقی و علی شهبازی ضمن تجلیل از مقام شامخ این شهیدان گفت: شهدا و خانواده‌های معزز آن‌ها میراث عظیمی برای کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ همزمان با 12 تیرماه، سی و چهارمین سالگرد حمله ناجوانمردانه ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی در آسمان خلیج فارس و شهادت تمامی سرنشینان این هواپیما، سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با حضور در منزل شهیدان محمدتقی و علی شهبازی از مقام شامخ شهیدان تجلیل کرد.  

عاملی با اشاره به اینکه زندگی خود را مدیون شهدا هستیم، گفت: خداوند کسانی که محبت الهی بالاتری دارند را بیشتر به امتحانات مبتلا می‌کند. شهدای ما در امتحاناتی که خداوند برایشان فراهم کرد سرافراز بیرون آمدند. واقعاً انسان نگاهی به شهدا از دوستان و همشهری‌ها و سایر شهدا که می‌اندازد، می‌فهمد که شهدا گلچین شده بودند و خداوند به اخلاص ایشان، آنان را برگزید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادکردی از شهید حاج قاسم سلیمانی که عمری در جهاد و عشق به شهادت گذراند، افزود: خداوند برای کسانی که از شهدای دفاع مقدس جا ماندند نیز طور دیگری تقدیر کرده بود. شهید سلیمانی و دیگر شهدایی که هم در دوران دفاع مقدس توفیق جهاد داشتند و هم در خیل مدافعان حرم به جنگ با تکفیری‌ها شتافتند، مانند شهید نصیری، یکسری ویژگی‌های شاخص داشتند؛ اما خداوند به آنان فرصت حضور طولانی و عمل صالح داد و سپس ردای شهادت بر قامتشان پوشاند.

وی افزود: دشمن ما هم دشمنی است که با خدا هیچ ارتباطی ندارد. کسی که با خدا ارتباط داشته باشد نمی‌تواند به راحتی هواپیمایی را با این همه سرنشین غیر نظامی و حضور 66 کودک زیر 13 سال عامدا مورد حمله قرار دهد. دوری از خدا و عدم باور به معاد منشأ پلیدی برای انسان است. پلیدی هم میدانی دارد، از ظلم به یک انسان گرفته تا کشتن انسان‌ها.

عاملی که همزمان با هفته افشای حقوق بشر امریکایی سخن می‌گفت، افزود: سابقه امریکایی‌ها پر از ننگ است. ابتدا صاحبان اصلی آن سرزمین که سرخپوست‌ها بودند را قتل عام کردند و 100 میلیون آنها را کشتند و در حال حاضر از تبار سرخپوست‌ها بسیار کم مانده‌اند. بعد از جنگ جهانی دوم که خیلی‌ها تصور می‌کردند اروپا و امریکایی‌ها دیگر به سمت جنگ نخواهند رفت، ولی امریکایی‌ها با داشتن همان روحیه خباثت و پلیدی طی 20 سال 3 میلیون نفر از مردم ویتنام را کشتند. واقعا به فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امریکا شیطان بزرگ است. در همین 20 سال گذشته 16 جنگ توسط آنها مدیریت شده است.

وی به حمله امریکا به عراق اشاره کرد و گفت: امریکایی‌ها در این دوران که به عراق حمله کردند، خودشان اعتراف به این دارند که 5 میلیون کودک عراقی را قربانی کردند و این نشانه خباثت آگاهانه ایشان است؛ همانطور که درباره هواپیمای ایرانی که مورد حمله ناو وینسنس قرار گرفت، ابتدا گفتند تصور کردیم که هواپیمای جنگی را زده‌ایم ولی بعدها از فرمانده جنایتکار آن ناو تجلیل کردند. جایزه را به کسی می‌دهند که نشان را دقیق می‌زند و این از خباثت آنها است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جمهوری اسلامی بر مبنای عقل و منطق نسبت به مذاکره با آمریکایی‌ها ورود کرده است ولی به خوبی می‌دانیم که آنها به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و رفتارهایشان در تحریم ایران در ضمن مذاکره نیز نشان از این رویکرد خصمانه دارد.

عاملی افزود: شهدا و خانواده های معزز آنها میراث عظیمی برای کشور هستند و مردم نیز قدر این میراث را می‌دانند و پای انقلاب و اسلام و ولایت هستند و زودتر از همه و بدون توقع به تکلیف خود عمل می‌کنند و لازم است مسئولین نیز قدردان این حمایت ها باشند و با خدمت صادقانه، رفتارهایی دور از دنیا طلبی را داشته باشند.
در این دیدار حاج حسن و حاج محمد شهبازی، برادران این دو شهید، به تبیین سیره و زندگی شهیدان محمد تقی و علی پرداختند.

لازم بذکر است، شهید محمد تقی شهبازی از رزمندگان دفاع مقدس بود که نهم آذرماه 1359 در منطقه سرپل ذهاب به فیض شهادت نائل آمد. شهید علی شهبازی نیز که در دوران دفاع مقدس در یگان زرهی سپاه خدمت می‌کرد، به عنوان پاسدار حفاظت هواپیما در هواپیمای ایرباس ایرانی حضور داشت که توسط دو موشک ناو امریکایی هدف قرار گرفت و پیکر پاکش شناسایی نشد.

 

انتهای پیام