شهر خبر

بیشترین دستمزد را در تیم‌های لیگ برتر انگلیس چه کسانی می‌گیرند؟/ خالص پرداختی به رونالدو و ستاره‌های قرمز و آبی

با وجود این که محمد صلاح با بیشترین حقوق در باشگاه لیورپول قراردادش را تمدید کرده، ولی هنوز در این لیگ کریستیانو رونالدو و کوین دبروینه در باشگاه‌های شهر منچستر بیشتر از او حقوق می‌گیرند.

رونالدو، دبروینه و صلاح

امضای قرارداد جدید بین باشگاه لیورپول و محمد صلاح او را تبدیل به پردرآمدترین بازیکن قرمزهای مرسی‌ساید کرد، اما هنوز ستاره مصری پردرآمدترین بازیکن لیگ برتر انگلیس به شمار نمی‌رود.

صلاح در قرارداد جدید ۳۵۰ هزار پوند هر هفته حقوق خواهد گرفت، در حالی که کریستیانو رونالدو با ۴۸۰ هزار پوند (که با پاداش به ۵۱۰ هزار پوند هم می‌رسد) همچنان در صدر بازیکنانی قرار دارد که در جذاب‌ترین لیگ دنیا بیشترین دستمزد را می‌گیرند.

نشریه «سان» لیستی از پردرآمدترین بازیکنان لیگ برتر انگلیس به تفکیک هر باشگاه منتشر کرده که بررسی آن حاوی نکات جالبی خواهد بود.

بهترین‌ها با بیشترین دستمزد

کریستیانو رونالدو در ۳۷ سالگی پردرآمدترین بازیکن لیگ برتر انگلیس است. فوق‌ستاره پرتغالی تابستان گذشته با قراردادی که حقوق هفتگی ۴۸۰ هزار پوند و با پاداش ۵۱۰ هزار پوند به حسابش واریز می‌کند به اولدترافورد برگشت. حالا که شیاطین‌سرخ به لیگ قهرمانان اروپا نرسیده‌اند، رونالدو می‌خواهد قید چنین حقوقی را بزند و به تیمی برود که در تورنمنت بزرگ قاره‌سبز باز هم بازی کند.

در صورتی که رونالدو از لیگ برتر کوچ کند، کوین دبروینه بهترین بازیکن منچسترسیتی پردرآمدترین خواهد شد. باشگاه منچسترسیتی به ستاره بلژیکی‌اش ۴۰۰ هزار پوند در هفته حقوق می‌دهد. با توجه به تأثیرگذاری دبروینه، طبیعی است که چنین حقوقی در انگلیس بگیرد.

سومین بازیکن هم محمد صلاح است. ستاره مصری که آقای‌گل فصل قبل لیگ برتر انگلیس است و جایزه بهترین بازیکن فصل را هم گرفت، از همین ماه با توجه به قرارداد جدیدش از باشگاه لیورپول هر هفته ۳۵۰ هزار پوند حقوق می‌گیرد.

پردرآمدترین‌های بیگ‌سیکس

ستاره خجالتی چلسی بیش از همه ستاره‌های اسمیِ این تیم حقوق می‌گیرد. انگولو کانته که ارزش خودش را پیش از این نشان داده، هر هفته ۲۹۰ هزار پوند دریافتی دارد.

باشگاه آرسنال که بیشتر بازیکنانش جوان هستند، به توماس پارتی بیش از همه حقوق می‌دهد. این هافبک غنایی هر هفته از توپچی‌ها ۲۰۰ هزار پوند حقوق می‌گیرد.

دیگر باشگاه شمال‌لندنی یعنی تاتنهام به هری کین بیش از همه حقوق می‌دهد که او هم حقوقی ۲۰۰ هزار پوندی دارد. اما جالب است بدانید تانگی اندومبله هافبک فرانسوی هم همین میزان حقوق را می‌گیرد. او به طور قرضی راهی لیون شده، ولی حقوقش از باشگاه لندنی پابرجا خواهد بود.

مورد جالب نیوکاسل

باشگاه نیوکاسل با حضور عربستانی‌ها حالا پولدارترین باشگاه جهان است. با وجود این که مالک متمولی دارند، ولی هنوز ولخرجی نکرده‌اند. زمستان گذشته کیران تریپیه و کریس وود به نیوکاسل آمدند و سقف حقوق‌شان جابه‌جا شد، اما باز هم تا رسیدن به بیشترین حقوق در لیگ برتر انگلیس خیلی فاصله دارند. این دو بازیکن هر هفته ۱۰۰ هزار پوند حقوق می‌گیرند. شاید در آینده نزدیک این سقف باز هم جابه‌جا شود.

زیر ۱۰۰ هزار پوند

جالب است بدانید که کمترین حقوق بین باشگاه‌های لیگ برتری را ناتینگام‌فارست می‌دهد. حقوق ایتن هوروات فقط ۱۹ هزار پوند در هفته است، یعنی رونالدو نزدیک به ۲۷ برابر بیشتر از او حقوق می‌گیرد. باشگاه برنتفورد به سنگربانش داوید رایا ۲۵ هزار پوند می‌دهد. جفرسون لرما از بورنموث با ۴۰ هزار پوند، رافینیا از لیدزیونایتد با ۶۳ هزار و ۵۰۰ پوند و کنی تِته از فولام با ۶۵ هزار پوند دیگر بازیکنان زیر ۱۰۰ هزار پوندی هستند. همچنین لئاندر دندونکر از ولورهمپتون با ۹۰ هزار پوند و آدام لالانا از برایتون با ۹۰ هزار و ۳۸۵ پوند هم کمتر از ۱۰۰ هزار پوند حقوق دریافت می‌کنند.

بیشترین دستمزد هر باشگاه در لیگ برتر انگلیس
بیشترین دستمزد هر باشگاه در لیگ برتر انگلیس