شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#یمن#تولید نفت

با حضور سفیر آمریکا امضا شد؛

قرارداد غارت نفت یمن با هدف یافتن جایگزین برای انرژی روسیه

قرارداد غارت نفت یمن با هدف یافتن جایگزین برای انرژی روسیه

یک کارشناس حوزه نفت در استان حضرموت در جنوب یمن از امضای قرارداد بین المللی برای افزایش تولید نفت این استان با هدف مقابله با پیامدهای تحریم انرژی روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه «الخبر الیمنی»، پس از سفر غیرمنتظره هفته پیش «استیون فاگین» سفیر آمریکا در یمن به استان نفت خیز «حضرموت» در شرق این کشور، یک کارشناس حوزه نفت در این استان از انعقاد قراردادی بین المللی برای افرایش تولید نفت حضرموت به بالاترین سطح خبر داد.

«محمد سعید باحداد» با بیان اینکه این قرارداد در یک کشور خارجی و بدون اطلاع افکار عمومی منعقد شده است، خاطرنشان کرد: این معامله با میلیاردها دلار انجام شده و شامل افزایش پیک تولید نفت خام برای تغذیه بازارهای جهانی به منظور مقابله با پیامدهای تحریم نفتی روسیه است.

باحداد همچنین الزام دولت «معین عبدالملک» نخست وزیر دولت مستعفی یمن را به واریز درآمدهای نفت و گاز به بانک مرکزی عدن خواستار شد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که دولت مستعفی یمن به نخست وزیری معین عبدالملک اخیراً قیمت فرآورده‌ای نفتی را افزایش داده است.

در ارتباط با همین موضوع، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن روز گذشته تاکید کرد: سفر سفیر آمریکا در یمن به استان‌های حضرموت و المهره در چارچوب تلاش بی وقفه واشنگتن به منظور سلطه بر میادین نفتی و بنادر نوار جنوبی یمن و بخشی از ساحل غربی صورت گرفت. این اقدام تأکیدی آشکار بر حمایت مستقیم آمریکا از ائتلاف متجاوز سعودی برای غارت ثروت‌های یمن و بهره برداری از موقع ژئوپولتیک این کشور در جهت منافع و اهداف واشنگتن است.

گفتنی است، عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.