شهر خبر

کسب یک طلا و یک برنز توسط فرنگی کاران قمی در مسابقات قهرمانی آسیا

کسب یک طلا و یک برنز توسط فرنگی کاران قمی در مسابقات قهرمانی آسیا

قم- ایرنا- رئیس هیات کشتی استان قم گفت: ۲ تن از فرنگی کاراران نونهال این استان موفق به کسب مدال های طلا و برنز از مسابقات قهرمانی آسیا شدند.

هادی علیایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در وزن ۵۷ کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نونهالان آسیا در بحرین که با حضور پنج کشتی گیر و به صورت دوره ای برگزار شد، امیرمهدی سعیدی‌نوا فرنگی کار نونهال قم در مبارزه نخست با نتیجه ۳ بر ۲ از سد توشار پاتیل از هند گذشت. 

رئیس هیات کشتی قم افزود: سعیدی نوا در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر یک مقابل مناف الرشیدی از عربستان پیروز شد و در دیدار سوم تارلان سیتوف از قزاقستان را با نتیجه چهار بر یک مغلوب کرد. 

وی ادامه داد: سعیدی نوا در مبارزه آخر خود در دیداری تشریفاتی به مصاف ایگیس خانیبکوف از قرقیزستان رفت و با نتیجه ۱۰ بر پنج شکست خورد اما با توجه به پیروزی‌های که پیش از این از آن خود کرده بود به نشان طلا رسید.

وی بیان کرد: در وزن ۷۵ کیلوگرم این مسابقات که با حضور ۶ کشتی گیر در ۲ گروه سه نفره و به صورت دوره ای برگزار شد، شاهین میکائیلی در دور اول با نتیجه ۱۳ بر ۶ مقابل دورقام القدیری از عراق پیروز شد. وی در دور دوم با نتیجه چهار بر چهار مقابل آبهای از هند مغلوب شد و به عنوان نفر دوم گروه خود به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

علیایی افزود: میکائیلی در این مرحله مقابل دولت تورسومبک از قزاقستان با نتیجه هشت بر هفت مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با ژومارت آشیموف کشتی گرفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر این حریف را بدرقه کرد تا به نشان برنز این مسابقات دست پیدا کند.

وی یادآور شد: رقابت های قهرمانی کشتی فرنگی نونهالان آسیا به مدت یک روز برگزار شد و شامگاه شنبه خاتمه یافت.