شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار#سود
هیجانات منفی در بازار ارز و سکه

سود میلیونی شکاف قیمت دلار آزاد و سهمیه ای/قیمت سکه اوج گرفت

کدخبر: 505732
اتفاق مهم بازار دلار آزاد در روز شنبه، فاصله بالای قیمت خرید و فروش بود. درحالیکه قیمت فروش در میانه کانال ۳۲ هزار تومان بود، قیمت خرید در کانال ۳۱ انجام می‌شد.

به گزارش اقتصادنیوز، در بازارهای رسمی ارز و سکه صف خرید بود و در بازار آزاد صف فروش. از سوی دیگر بازار به نقطه جوش فروش رسیده است و معامله‌گران آماده کاهش قیمت‌ هستند. در این شرایط آیا سود سه میلیونی شکاف ارز سهمیه‌ای و بازار آزاد پوچ می‌شود؟

هیجانات منفی در بازار ارز و سکه

با بی نتییجه ماندن مذاکرات دوحه، هیجان و انتظارات منفی در بازار ارز و سکه بالا رفت. به ادعای معامله‌گران قیمت در بازار ارز و سکه به نقطه‌ای برگشت که هنوز خبر مذاکرات دوحه نرسیده بود، به قول برخی معامله‌گران همه چیز سرخط.

صف خرید برای سکه رفاه

بنا به گزارش اکوایران، روز گذشته سکه رفاه صبح با نرخ ۱۴ میلیون و ۵۲۷ هزار تومان باز شد و در این قیمت صف خرید داشت و با رشد تقریبا ۷۰۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۲۴۰ رسید.

فاصله بین قیمت دلار سهمیه ای و آزاد چند؟

در بازار ارز نیز قیمت دلار سهمیه‌ای ۳۰ هزار و 400 تا  ۸۰۰ تومان بود که فاصله‌اش با قیمت بازار ۱۷۰۰ تومان بود.

اتفاق مهم بازار دلار آزاد در روز شنبه، فاصله بالای قیمت خرید و فروش بود. درحالیکه قیمت فروش در میانه کانال ۳۲ هزار تومان بود، قیمت خرید در کانال ۳۱ انجام می‌شد.

دلیل این اختلاف را هم معامله‌گران می‌گویند بازار هنوز درخصوص صعودی بودن روند مطمئن نیست و نیم‌نگاهی به مذاکرات دارد.

اثر خبر بلومبرگ بر بازار ارز

یکی از دلایل این عدم اطمینان خبر بلومبرگ بود که گزارش کرده مذاکرات دوحه بعد از سفر بایدن به خاورمیانه، دوباره از سر گرفته می‌شود.

البته برخی تکنیکالیست‌ها نیز سطوحی تعیین کرده بودند که همین سطوح موجب شد فروش در برخی قیمت‌ها بالا رود، بطوریکه در میانه کانال ۳۲ اشباع فروش اتفاق افتاد و این اشباع فروش می‌تواند سیگنالی برای نزول در روز آتی باشد.

اگر خبر خاصی نباشد احتمالا از نگاه معامله‌گران بازار یک استراحت را تجربه کند.

دو پدیده در بازار ارز

در بازار روز شنبه دو پدیده به چشم می‌خورد، باتوجه به قیمت دلار سهمیه‌ای برخی معامله‌گران از این امکان استفاده می‌کردند و در بازار آزاد دست به فروش می زدند.

این فروش در کانال ۳۱ اتفاق می‌افتاد که باتوجه به میزان سهمیه و فاصله قیمت، حدود سه میلیون تومان سود داشت. اگر قیمت دلار امروز کاهشی شود و دلار سهمیه ای رو به بالا رود احتمال پوچ شدن قیمت حاشیه سود این دو بازار وجود دارد.

اتفاق دوم به قیمت دلار در صرافی بانک شهر برمی‌گشت. قیمت دلار سهمیه‌ای در بانک شهر از تمامی صرافی‌ها کمتر بود اما در روز شنبه برای اولین بار قیمت وارد کانال ۳۰ هزار شد، بطوری‌که از این نرخ از برخی صرافی‌ها هم بالاتر بود.