شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#یادداشت تفاهم#بحرین

در پی سفر وزیر کشور بحرین به واشنگتن؛

آمریکا و بحرین سه یادداشت تفاهم امضا کردند

آمریکا و بحرین سه یادداشت تفاهم امضا کردند

آمریکا و بحرین سه یادداشت تفاهم در زمینه های مبارزه با تروریسم، امنیت سایبری و سامانه پهپادی امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین، «راشد بن عبدالله آل خلیفه» وزیر کشور بحرین در جریان سفر رسمی به آمریکا با «الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی این کشور دیدار کرد. دو طرف در این دیدار سه تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

وزیر امنیت داخلی آمریکا در این دیدار به اهمیت تقویت همکاری دو جانبه در چارچوب روابط مستحکم میان دو کشور اشاره کرد و گفت: بحرین شریک اساسی و متحد آمریکا در مواجهه با تهدیدها امنیتی در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی است.

وی با اشاره به اهمیت توافقنامه‌ها و یادداشت تفاهم‌های امضا شده بین دو طرف، از آمادگی آمریکا برای ارائه حمایت‌های مورد نیاز و تبادل تجارب میان دو کشور در زمینه‌های مختلف خبر داد.

از سوی دیگر وزیر کشور بحرین نیز بر اهمیت تقویت روابط دو جانبه تاکید کرد و از سطح همکاری و هماهنگی امنیتی و تبادل تجارب در چارچوب شراکت راهبردی و ارتباط مستمر برای مقابله با چالش‌های امنیتی قدردانی کرد.

طرفین در این دیدار موضوعاتی همچون مبارزه با تروریسم، امنیت سایبری و راه‌های تقویت همکاری امنیتی از طریق تبادل تجارب و دیدارهای دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر کشور بحرین بر اهمیت همکاری بین المللی در زمینه پهپادها و همکاری‌های بین المللی در مبارزه با حملات سایبری تاکید کرد.