شهر خبر

مسکو خبر داد؛

سرنگونی جنگنده میگ - ۲۹ اوکراین توسط پدافند هوایی روسیه

سرنگونی جنگنده میگ - ۲۹ اوکراین توسط پدافند هوایی روسیه

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای از سرنگونی یک فروند جنگنده میگ - ۲۹ اوکراین از پدافند هوایی مسکو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه از سرنگونی یک فروند میگ ۲۹ اوکراینی در منطقه «یاوکینو» توسط سامانه پدافند هوایی این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه امروز در این خصوص اعلام کرد: سامانه‌ های دفاع هوایی روسیه در اوکراین یک جنگنده میگ ۲۹ و ۱۹ پهپاد دشمن را سرنگون کردند.

در این بیانیه آمده است: سامانه‌ های پدافند هوایی روسیه یک فروند هواپیمای میگ ۲۹ نیروی هوایی اوکراین را در «یاوکینو» واقع در منطقه «نیکولایوسکایا» سرنگون کردند.

همچنین در طول روز گذشته پدافند هوایی روسیه ۱۹ پهپاد اوکراینی را در لوهانسک و دونتسک و همچنین در مناطق خارکیف و زاپوروژیه سرنگون کرد.

علاوه بر این، چهار موشک انداز چندگانه از منطقه خرسون و دونتسک هم رهگیری شدند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر هم در گزارشی از آخرین تحولات میدانی و خسارات و تلفات وارد شده به نیروهای اوکراینی در میدان نبرد اعلام کرده بود که پدافند هوایی ارتش این کشور موفق به رهگیری و انهدام یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷» و ۹ پهپاد اوکراینی شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که هوانوردی عملیاتی-تاکتیکی نیروی هوافضای ارتش روسیه یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵» نیروی هوایی ارتش اوکراین را در منطقه «دنیپروپتروفسک» سرنگون و همچنین یک سامانه ضدهوایی خودکششی «بوک-ام۱» را در موقعیت آتش خود در منطقه اودسا نابود کرد. یک رادار سامانه ضدهوایی «اس-۳۰۰» نیز در منطقه یادشده از بین رفت.

علاوه بر این، در چارچوب نبرد ضد سامانه های آتشبار، دو جوخه از سیستم‌های راکت پرتاب چندگانه «اوراگان» و «گراد» مورد اصابت تسلیحات دقیق نیروهای هوافضای روسیه در مناطق «سوتلودارسکی» و «آودیوکا» قرار گرفتند. همچنین دو جوخه توپخانه نیز در نزدیکی منطقه یادشده هدف قرار گرفتند.