شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#تلگرام

شهر کلیدی «لیسیچانسک» اوکراین محاصره شد

قدیروف از محاصره کامل شهر لیسیچانسک در لوهانسک خبر داد

رمضان قدیروف، رییس جمهوری خودمختار چچن با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی تلگرام از محاصره کامل شهر لیسیچانسک واقع در جمهوری لوهانسک خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، رمضان قدیروف، رهبر چچن روز شنبه گفت که نیروهای متحد شهر لیسیچانسک را به طور کامل محاصره کرده اند.

وی در پیامی تلگرامی نوشت: محاصره کامل شده است و باید گفت که حمله‌ای تمام عیار به شهر به زودی آغاز خواهد شد. دشمن جایی برای رفتن ندارد زیرا تمام مسیرهای داخل و خارج شهر مسدود شده است.

بر اساس گزارش‌های قبلی، بیش از ۲ هزار عضو یگان های دفاع ارضی اوکراین در لیسیچانسک باقی مانده و از مزدوران خارجی محافظت می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرده بود نیروهای جمهوری خلق لوهانسک و نظامیان روسی کنترل پالایشگاه نفت لیسیچانسک، معدن ماتروسکایا و کارخانه ژلاتین لیسیچانسک را در اختیار گرفتند.

مقامات اوکراینی با وجود اعلام کمک یک میلیاردلاری از سوی دولت بایدن، این اقدام را برای عقب راندن قوای روسیه از خاک اوکراین کافی نمی‌دانند.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

منبع: ایرنا