شهر خبر

وزارت حج و عمره عربستان:

۲۷۷ هزار زائر مدینه را به سمت مکه مکرمه ترک کردند

۲۷۷ هزار زائر مدینه را به سمت مکه مکرمه ترک کردند

وزارت حج و عمره عربستان سعودی امروز(شنبه) اعلام کرد که بیش از ۳۵۸ هزار زائر زن و مرد از کشورهای مختلف جهان از طریق گذرگاههای هوایی و زمینی وارد مدینه منوره شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، وزارت حج و عمره عربستان سعودی امروز(شنبه) اعلام کرد که بیش از ۳۵۸ هزار زائر زن و مرد از کشورهای مختلف جهان از طریق گذرگاههای هوایی و زمینی وارد مدینه منوره شدند.

در بیانیه وزارت حج عربستان با اعلام این خبر آمده است: از زمان پذیرش پروازهای حج در سال جاری، بیش از ۲۸۹ هزار حج گزار وارد فرودگاه محمد بن عبدالعزیز در مدینه منوره شده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مرکز مهاجرت زمینی نیز پذیرای بیش از ۵۰ هزار حج گزار بوده و بیش از هجده هزار نفر نیز از طریق مرکز زائران زمینی پذیرش شده اند.

براساس این بیانیه،تا روز جمعه، بنگلادش بیشترین تعداد زائران را در مدینه منوره دارا بوده و پس از این کشور پاکستان با ۹۳۵۰ هزار زائر، هند با ۶۴۰۱ زائر ، نیجریه با ۵۱۳۵ زائر و ایران با ۵۰۲۸ زائر به ترتیب از این حیث در رده های بعدی قرار دارند.

در بیانیه مذکور یادآور شده است: ۲۷۷ هزار زائر در روزهای گذشته مدینه را به سمت مکه مکرمه ترک کردند و تا روز جمعه بیش از هشتاد هزار زائر در مدینه باقی مانده است.