شهر خبر

عضو حزب دموکرات کردستان خبر داد؛

رایزنی احزاب کُردی عراق درباره گزینه نهایی ریاست‌جمهوری

رایزنی احزاب کُردی عراق درباره گزینه نهایی ریاست‌جمهوری

یک عضو حزب دموکرات کردستان اعلام کرد که این حزب و اتحادیه میهنی کردستان طی هفته جاری در خصوص تعیین گزینه نهایی نامزد تصدی پست ریاست جمهوری با یکدیگر رایزنی می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «وفا محمد کریم» عضو حزب دموکرات کردستان سخنانی را در خصوص تعیین گزینه نهایی نامزد تصدی پست ریاست جمهوری در عراق مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این عضو حزب دموکرات کردستان تصریح کرد: طی هفته جاری، حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان رایزنی هایی را در خصوص تعیین گزینه نهایی نامزد تصدی پست ریاست جمهوری انجام خواهند داد.

وی افزود: اتحادیه میهنی گزینه‌هایی برای جایگزینی برهم صالح دارد که یکی از آنها «لطیف رشید» وزیر سابق منابع آب است. اگرچه او یک کاندیدای مستقل است، اما به همه و اتحادیه نزدیک است. این عضو حزب دموکرات افزود: قاضی «رزگار محمد امین» که صدام معدوم را محاکمه کرد نیز می تواند ازجمله نامزدهای کُردها برای ریاست جمهوری باشد.

پیشتر «محمود خوشناو» عضو اتحادیه میهنی کردستان با بیان اینکه اتحادیه میهنی همچنان بر کاندیداتوری برهم صالح برای ریاست جمهوری تاکید دارد، افزود: جو نشست‌ها بین اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان مثبت است.

وی با تاکید بر اینکه نشست‌ها بین حزب اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان در مراحل پایانی خود قرار دارد، افزود: بعد از اینکه نشست‌ها برای مدت طولانی متوقف شده بود؛ اما اخیراً گفتگوهای سیاسی پیشرفت‌های زیادی داشته است.