شهرخبر

با ارسال پیام‌هایی؛

پادشاه و ولیعهد عربستان سالروز استقلال بلاروس را تبریک گفت

پادشاه و ولیعهد عربستان سالروز استقلال بلاروس را تبریک گفت

پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی با ارسال پیام‌هایی سالروز استقلال بلاروس را به الکساندر لوکاشنکو تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی امروز شنبه با ارسال پیام‌هایی سالروز استقلال بلاروس را به الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور این کشور تبریک گفتند.

بنابر اعلام خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، در متن این پیام تبریک آمده است: ما خالصانه سالروز استقلال را به دولت و ملت دوست بلاروس تبریک می‌گوئیم.

گفتنی است در جریان تحولات جنگ اوکراین، بلاروس در حمایت از روسیه وارد عمل شده است. پیام تبریک عربستان سعودی به رئیس جمهور بلاروس که همپیمان ولادیمیر پوتین محسوب می‌شود می‌تواند معانی خاصی در سطح بین المللی داشته باشد.

پیش از این نیز احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب ضمن اعلام آمادگی برای میانجیگری میان اوکراین و روسیه، در یک گفتگوی تلویزیونی گفته بود: کشورهای عربی با فشار غربی‌ها در زمینه موضع‌گیری علیه روسیه مواجه هستند، اما موضع جهان عرب در قبال جنگ اوکراین مشخص است.

وی تاکید کرده بود که این فشارها بر کشورهای عربی وارد می‌شود تا در نهایت هدف اصلی غربی‌ها در زمینه محاصره روسیه محقق شود، اما کشورهای عربی تحت تأثیر این فشارها قرار نمی‌گیرند چون بر اساس سیاست‌ها و منافع خودشان تصمیم گیری می‌کنند.