وزیر صمت گفت با توجه به حملات سایبری به صنعت فولاد کشور این نگرانی وجود داشت تا سامانه فروش خودرو نیز مورد حملات نرم افزاری قرار گیرد لذا به دنبال این هستیم تا مجوزهای امنیتی را تا پیش آغاز دور جدید فروش خودرو اخذ کنیم.

رضا فاطمی امین نامه نگاری میان دو معاونت وزارت صمت را در راستای افزایش ارتقای ایمنی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عنوان کرد.

در حالی وزیر صمت از نگرانی بابت حمله سایبری به سامانه فروش خودرو خبر می دهد که نشانه هایی از هک شدن سامانه فروش خودرو در میان صحبت های برخی مسئولان دیده می شود.

ذبیح الله خداییان رییس سازمان بازرسی کل کشور چندی پیش درباره قرعه کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو گفت قبل از آغاز فروش خودرو در سامانه ایجاد شده توسط وزارت صمت اعلام کردیم که این سامانه کفایت ندارد و تذاکرات لازم به هم وزارت صمت داده شد.

آن طور که خداییان گفت به نظر می رسد وزارت صمت از کنار تذکرهای داده شده گذر کرد و اولین فروش خودرو را از مسیر سامانه یاد شده کلید زد. اولین فروش خودرو از مسیر جدید با حاشیه هایی همراه بود. اختلال  میان اسامی منتخبان اصلی و نفرات ذخیره یکی از چالش های اصلی بود. این چالش باعث شده تا وزارت صمت اعلام کند به تمامی افرادی که اسامی آنها به عنوان فرد منتخب منتشر شده خودرو اختصاص پیدا می کند.

انتشار اخباری در مورد باندی تحت عنوان باند عباس آباد که با خرید و فروش حواله های خودروهای درآمد فراوانی به به جیب می زنند همزمان با ایجاد اختلال هایی در سامانه یکپارچه خودرو نیز شنیده شد. البته هویت این باند از سوی وزارت صمت تایید نشد با این حال صحبت های خداییان نشان می دهد به رغم تکذیب وزارت صمت اما ورود غیر قانونی برخی افراد به سامانهفروش خودروی وزارت صمت از سوی این نهاد نظارتی تایید شده است.

نامه معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار به معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت اما بیش از پیش هک شدن سامانه یکپارچه خودرو را تقویت کرد.

معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار در نامه خود پیشنهاد داده  برای قرعه‌کشی آتی از طریق سامانه مزبور فعلا موارد و نقطه نظرات مرکز افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) ریاست جمهوری به طور ویژه از آن مرجع درخواست و پس از دریافت و آماده‌سازی سامانه مطابق آن موارد، نسخه نهایی به منظور تست و ارزیابی فنی در اختیار یکی از آزمایشگاه‌های حائز صلاحیت تحت نظارت مرکز افتا قرار داده شود و  قرعه‌کشی به بعد از آن زمان موکول گردد.