شهر خبر

دیدار وزیر امور خارجه کویت با عون در نشست وزرای خارجه کشورهای عربی

دیدار وزیر امور خارجه کویت با عون در نشست وزرای خارجه کشورهای عربی

ناصرالمحمد الصباح در نشست وزرای خارجه کشورهای عربی با رئیس جمهور لبنان دیدار ورایزنی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان  در نشست  وزرای  خارجه کشورهای عربی در بیروت  بر اهمیت  تقویت روابط لبنان با کشورهای عربی تاکید کرد.

میشل عون اعلام کرد: «دولت لبنان متعهد به اتخاذ تدابیر لازم برای تقویت همکاری با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است».

سخنان رئیس جمهور لبنان صبح امروز هنگام پذیرایی از «ناصر المحمد الصباح» وزیر امور خارجه کویت که به همراه تعدادی از وزرای خارجه عرب برای شرکت در نشست مشورتی به لبنان آمده بود، بیان شد.

ناصر المحمد الصباح  پیام شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولیعهد کویت را به  میشل عون ابلاغ کرد که در آن وی بر روابط تاریخی  و اهداف مشترک  دو کشور تاکید کرد.

 

وزیر امور خارجه  کویت در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از استقبال رئیس جمهور لبنان، سلام شیخ «نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت را به وی ابلاغ کرد.

ناصر المحمد الصباح دعوت امیر کویت را  برای سفر به کشورش به  میشل عون ابلاغ کرد.

رئیس جمهور  لبنان در این نشست تاکید کرد: « ما همواره از کویت که همیشه در کنار لبنان در روزهای سخت است ،  قدردانی می‌کنیم».

« احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نیز اعلام کرد :ما در کنار لبنان و ملت آن هستیم و حمایت خود  را از این کشور اعلام می‌کنیم.

ابوالغیط در نشست مشورتی شورای وزاری خارجه عضو اتحادیه عرب پس از دیدار  با «میشل عون» در کاخ بعبدا  تاکید کرد که ما به سخنرانی میشل عون گوش دادیم  که وی  در آن  به وضعیت و بحران  لبنان و نیاز این کشور  به حمایت کشورهای عربی  اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: ما از لبنان و ملت آن حمایت خواهیم کرد.

منابع لبنانی گزارش دادند که روز شنبه این کشور میزبان نشست دوره‌ای با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب است. بعد از نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در مارس گذشته به ریاست لبنان در قاهره، این بار نشست مشاوره‌ای این طرف‌ها در بیروت  در حال برگزاری است.

در راستای برگزاری نشست مشورتی وزرای امور خارجه عرب در بیروت، روز گذشته «ناصر المحمد الصباح» وارد لبنان شد. همچنین «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر نیز در جریان سفری که به منظور شرکت در نشست مذکور به لبنان داشت با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

احمد ابوالغیط نیز بعد از ظهر دیروز جمعه وارد فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری در بیروت شد و مورد استقبال وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان قرار گرفت.

به طور کلی هدف از این نشست مشورت درباره موضوعات اجلاس آتی سران عرب است که قرار است ماه نوامبر در الجزائر برگزار شود.

تمامی 21 عضو اتحادیه عرب به استثنای سوریه که عضویت آن تعلیق شده است، در این نشست شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/