خبر خوش هواشناسی به کاهش ۷ درجه‌ای/ باران و رعدوبرق ۴ روزه در برخی مناطق

به گزارش رکنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی ، امروز در شمال آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل و گیلان افزایش ابر، رگبار،‌ وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی شده. همچنین برای برخی مناطق غرب و جنوب غرب پدیده گردوغبار روی می‌دهد.

فردا علاوه بر شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، در سواحل دریای خزر ، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی نیز ابرناکی و رگبار باران گاهی همراه با وزش باد شدید و رعدوبرق پیش‌بینی شده که در مناطق مستعد شمال غرب احتمال ریزش تگرگ وجود دارد.

فردا همچنین در نوار شمالی کشور وزش باد و کاهش نسبی دما روی می‌دهد و دریای خزر مواج خواهد بود. در بعدازظهر نیز رشد ابرهای همرَفتی و رگبار و رعدوبرق در جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، روز دوشنبه در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده روی می‌دهد و در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر ، رگبار ، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق روی می‌دهد.

سه‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان در ساعات بعدازظهر رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد و سایر مناطق آسمان صاف و آرام است و در نوار شمالی افزایش دما روی می‌دهد.

طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، وزش باد همراه با کاهش نسبی دما 5 تا 7 درجه در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود که از روز سه‌شنبه در این مناطق، دما روند افزایش نسبی خواهد داشت.

*توصیف سامانه: افزایش سرعت باد

زمان شروع: شنبه 1401/04/11

زمان پایان: یکشنبه 1401/04/12

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل بین 2 تا 3 متر

منطقه اثر: شرق دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت‌های دریایی.

توصیه: ممنوعیت شنا، محدودیت و احتیاط در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی.