شهر خبر

محمودی: نمی‌توانیم از کشورهای دیگر برای تیم ملی بازیکن بیاوریم/ والیبال متعلق به شخص خاصی نیست

محمودی: نمی‌توانیم از کشورهای دیگر برای تیم ملی بازیکن بیاوریم/ والیبال متعلق به شخص خاصی نیست

تهران- ایرنا- پیشکسوت والیبال ایران گفت: مردم والیبال را دوست دارند و به همین خاطر هر کسی باید به نوبه خود به تیم ملی والیبال کمک کند. ضمن اینکه والیبال متعلق به شخص خاصی نیست و برای همه است.

بهنام محمودی در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در ۲ هفته ابتدایی لیگ ملت‌های ۲۰۲۲، اظهار داشت: به هر حال باید بپذیریم بازیکنان فعلی تیم ملی، همه سرمایه والیبال ایران هستند. نمی‌شود از کشورهای دیگر بازیکن بیاوریم و باید با همین بازیکنان بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی درباره اینکه تیم ملی به لحاظ آماری نسبت به دوره قبل لیگ ملت‌ها عملکرد بهتری در این دوره داشته، گفت: بررسی عملکرد کمی و کیفی تیم ملی ۲ بحث جداگانه است و باید پس از پایان رقابت‌ها این عملکرد مورد بررسی قرار بگیرد و کارشناسی شود. ما در هفته دوم توانستیم تیم قدرتمند آمریکا را شکست دهیم؛ اما مقابل بلغارستان مغلوب شدیم. اگر بلغارستان را می‌بردیم و به آمریکا می‌باختیم توفعات از تیم ملی بیشتر برآورده می‌شد. نباید برابر تیم‌هایی که از ما ضعیف‌تر هستند شکست بخوریم.

پیشکسوت والیبال ایران تصریح کرد: البته باید در نظر گرفت که تیم ملی والیبال را بازیکنان کم‌تجربه‌ای تشکیل داده‌اند. آنها مثل ابر بهاری، غیرقابل پیش‌بینی هستند و هنر مربیان تیم ملی است که بتوانند از این بازیکنان بازی بگیرند. کارشناسان و اهالی والیبال هم باید با نقدهای منصفانه به تیم ملی کمک کنند.

محمودی در مورد هفته سوم لیگ ملت‌ها و مصاف ایران با ۳ تیم قدرتمند ایتالیا، لهستان و صربستان تصریح کرد: هفته بسیار سختی در پیش داریم. اعتقاد دارم اگر مثل بازی با آمریکا بتوانیم عملکرد خوبی داشتیم باشیم امکان امتیاز گرفتن مقابل این تیم‌ها وجود دارد. خوشبختانه بازیکنان در شرایط مسابقات قرار گرفتند؛ اما چون تجربه کمی دارند غیرقابل پیش‌بینی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم والیبال را دوست دارند و به همین خاطر هر کسی باید به نوبه خود به تیم ملی والیبال کمک کند. ضمن اینکه والیبال متعلق به شخص خاصی نیست و برای همه است.