شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#زلزله#روستای#سایه#آسیب

رئیس جمعیت هلال احمر مطرح کرد؛

وضعیت امدادرسانی به مردم زلزله زده روستای سایه خشک

وضعیت امدادرسانی به مردم زلزله زده روستای سایه خشک

رئیس جمعیت هلال احمر، با اشاره به زلزله هرمزگان، گفت: کل روستای سایه خشک ۲۵۰ خانوار هستند که ۵۰ درصد این روستا آسیب دیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند، با بیان اینکه کار جستجو و نجات در منطقه زلزله زده تقریباً تمام شده است، افزود: ۲۲ مصدوم سرپایی درمان شدند و همچنین به تعداد کافی چادر، پتو و موکت ارسال شده است و روستاهای دیگر نیز ارزیابی شده‌اند و نیازهای آنها نیز مرتفع شده است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد خانه‌ها در سایه خشک آسیب دیده‌اند و چادرها تحویل هموطنان شده است اما با توجه به شرایط آب و هوایی چادرهای گروهی راب هال ارسال شده است همچنین ضمن هماهنگی با دیگر گروه‌های امدادی قرار بر این شد تا کانکس برای خانواده‌ها تخصیص یابد.

کولیوند با اشاره به چادرهای راب هال گفت: این چادرها گروهی هستند و ظرفیت ۲۵۰ را دارند و دارای امکانات سرمایشی هستند در حال حاضر ۲ چادر ارسال شده است و علاوه بر آن بالگردهای ما در منطقه حاضر هستند و هر نیازی وجود داشته باشد سریعاً آن‌را مرتفع خواهند کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: کل روستای سایه خشک ۲۵۰ خانوار هستند و ۵۰ درصد آن آسیب دیده است، مناطق اطراف کانون زلزله زده نیز کاملاً ارزیابی شدند و امکانات به آنها نیز تخصیص میابد م: مردم نگران هستند و ممکن است نخواهند به زیر سقف بروند و بر همین اساس ما به تمام این خانواده‌ها چادر تخصیص می‌دهیم.