شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زلزله#زلزله هرمزگان#تعطیل#تعداد#امارات

آخرین اخبار زلزله‌ شدید در هرمزگان؛ تعداد فوتی‌ها به ۵ نفر رسید/ ادارات و دستگاه‌های اجرایی شنبه تعطیل هستند/کنکور برگزار می‌شود

آخرین اخبار زلزله‌ شدید در هرمزگان؛ تعداد فوتی‌ها به 5 نفر رسید/ ادارات و دستگاه‌های اجرایی شنبه تعطیل هستند/کنکور برگزار می‌شود

زمین‌لرزه دیگری مجددا با قدرت ۶.۳ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بندرخمیر و بندر لنگه در استان هرمزگان را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور در ساعت 02:02:07 بامداد امروز زمین لرزه‌ای به شدت 6.1 ریشتر بندرخمیر و بندرلنگه را لرزاند. 

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده، 26.78 درجه عرض شمالی و 55.3 درجه طول شرقی ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در 34 کیلومتری بندر خمیر، 41 کیلومتری بندر کنگ و 48 کیلومتری بندرانگه رخ داده است.

پس از وقوع نخستین زلزله، زمین‌لرزه‌‌های دیگری با قدرت 6.1 و 6.3 ریشتر بندرخمیر و بندرلنگه را لرزاند. 

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده، پس از زلزله بامداد امروز بالغ بر 12 زمین لرزه این مناطق را لرزانده است. 

کانون زلزله‌ها روستای سایه خوش بوده که طبق آخرین آمار رسمی، 5 کشته بر جا گذاشته است؛ مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان به خبرنگار تسنیم گفت: این زلزله تاکنون در کنار 5 فوتی، 15 مجروح نیز داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان گفت: هیچ گونه خسارتی به فرودگاه‌ها وارد نشده و فرودگاه‌های استان آماده همکاری با پرواز‌های امدادی است.

مسئولان ارشد استانی از جمله استاندار هرمزگان در منطقه زلزله‌زده حضور دارند. 

تمام ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان با اعلام استانداری امروز شنبه 11 تیر تعطیل اعلام شد. در اطلاعیه ستاد بحران استانداری عنوان شده که امتحانات و آزمونهای کنکور برگزار خواهد شد اما ادارات تعطیل هستند. 

استاندار هرمزگان همچنین از برپایی کمپ‌های اسکان موقت در بندرعباس و مناطق متاثر از زلزله خبرداد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان اظهار داشت: با توجه به تعداد زلزله‌ها از دیشب اقدامات لازم برای برپایی کمپ‌های اضطراری در بندرعباس و سایر مناطق زلزله‌زده انجام شده است.

وی افزود: این کمپها با کمک هلال احمر دایر می‌شود و مکان آنها به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

استاندار هرمزگان از مردم درخواست کرد ضمن حفظ آرامش خود، از تردد در مسیر مناطق زلزله زده پرهیز کنند و فعلا به این مناطق سفر نکنند. 

سپاه استان نیز آمادگی خود برای کمک رسانی به مردم را اعلام کرد، گروه‌های جهادی استان نیز از آمادگی اعزام خبردادند و اعلام کردند برای کمک به هم وطنان عازم غرب هرمزگان می‌شوند. 

مردم در حال حاضر در بیرون از منازل خود هستند و از ترس وقوع زلزله‌های دیگر از رفتن به منازل پرهیز می‌کنند. 

از ساعت 2 بامداد امروز که زلزله بزرگ 6.1 ریشتری استان هرمزگان را لرزانده، تا ساعت 6 صبح مجموعاً 20 زمین‌لرزه بزرگ و کوچک در این استان رخ داده است.

سه عدد از این زمین‌لرزه‌ها بالای 6 ریشتر بوده‌اند(دو زلزله 6.1 ریشتری و یک زمین‌لرزه 6.3 ریشتری) و مابقی لرزه‌ها نیز بالای 3 و 4 ریشتر بوده‌اند.

تخریب بخشی از مناره مسجد تاریخی جامع بندر لافت و بادگیرهای این شهر و تخریب بخشی از دیوار مدرسه چاهوشرقی در پی ریزش سنگ از کوه و ریزش دیوارها در برخی از مناطق روستایی غرب جزیره قشم بخشی از گزارشات اولیه اثرات زمین لرز‌ه‌های بزرگ ساعات اخیر است.

مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در گفت‌وگو با تسنیم از آمادگی کامل نیروهای امدادی و اعزام به مناطق زلزله خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از آماده باش کامل بیمارستان‌های استان خبرداد و گفت: بیمارستان‌های استان کاملا در حالت آماده باش هستند. 

وی افزود: تیم های واکنش سریع و تکنسین های فوریتهای پزشکی به منطقه سایه خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شدند. 

فرشیدی گفت: تمامی نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی و کادر بهداشت و درمان آماده خدمات رسانی به مردم زلزله زده هستند و جلسه اضطراری مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده است.

انتهای پیام/864