شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه

مرکز اطلاع رسانی فلسطین:

موساد بدنبال جاسوسی از رهبران مقاومت در ترکیه است

موساد بدنبال جاسوسی از رهبران مقاومت در ترکیه است

سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد در تلاش برای جذب دانشجویان عرب و به ویژه فلسطینی‌های محصل در ترکیه برای جاسوسی از رهبران مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک برنامه تلویزیونی از تلاش سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد برای تشکیل تیم‌های جاسوسی در ترکیه خبر داد.

در این برنامه تلویزیونی که با نام «ما خفی اعظم» از شبکه الجزیره پخش می‌شود، عنوان شده است که موساد در تلاش برای جذب دانشجویان عرب و به ویژه فلسطینی‌های شاغل به تحصیل در ترکیه است.

براساس این گزارش بیشترین توجه و تمرکز سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی بر دانشجویان عربی است که در زمینه‌های امنیتی در ترکیه مشغول به تحصیل هستند.

همچنین گفته شده که هدف موساد تشکیل تیم‌هایی در ترکیه برای جاسوسی از رهبران مقاومت فلسطین در استانبول بوده است.

صهیونیست‌ها اقدامات جاسوسی خود در کشورهای منطقه را تشدید کرده اند. چند روز پیش از این نیز، روزنامه الاخبار در گزارشی اعلام کرد: نیروهای امنیتی لبنان در یک عملیات اطلاعاتی، چهار تن از مظنونان به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی را بازداشت کردند. بنابر این گزارش، چهار مظنون به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی در منطقه «العرقوب» واقع در جنوب لبنان بازداشت شده اند.

یک منبع امنیتی در این باره اعلام کرد سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دام‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی برای جذب جوانان لبنانی پهن کرده اند، اما تحقیقات ما نشان می‌دهد که مظنونان بازداشت شده از واقعیت و هویت موسساتی که برای آنها کار می‌کردند، هیچ گونه اطلاعی نداشتند.

بهمن ماه گذشته در لبنان ۱۷ شبکه جاسوسی وابسته به رژیم صهیونیستی کشف و خنثی شد. در پی اعلام این خبر از سوی وزارت کشور لبنان، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان این دستاورد امنیتی را منحصر به فرد خواند.

دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بویژه طی سال‌های اخیر سرمایه گذاری هنگفتی برای نفوذ به کشورهای منطقه از جمله لبنان تحت عناوین مختلف اشتغال‌زایی انجام داده و تلاش کرده است تا با سو استفاده از اوضاع اقتصادی و سیاسی لبنان به این کشور نفوذ کند.