شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رونالدو#استقلالی‌ها

تعریف رونالدو از ساپینتو نکته مثبت و مهمی است/ استقلالی‌ها نگران جدایی دانشگر نباشند

تعریف رونالدو از ساپینتو نکته مثبت و مهمی است/ استقلالی‌ها نگران جدایی دانشگر نباشند

پیشکسوت آبی‌پوشان در خصوص اوضاع نقل و انتقالاتی استقلال، حضور ساپینتو در این تیم و شروع لیگ بیست و دوم به صحبت پرداخت.

بهتاش فریبا، پیشکسوت باشگاه استقلال تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره انتخاب سرمربی جدید آبی‌ها اظهار داشت: هنوز برای قضاوت زود است و هیچکس نمی‌تواند بگوید در آینده چه اتفاقی می‌افتد. زمانی که یک مربی استخدام می‌کنیم قطعا رفتار، فرهنگ و ملیتش مهم است. ما نزدیک به هشت سال در ایران یک پرتغالی به نام کی‌روش داشتیم که بسیار موفق بود. جایی خواندم رونالدو درباره دوران بازی ساپینتو صحبت کرده و به نظم، انضباط و اراده او اشاره کرده که این می‌تواند یک نکته مهم و مثبت باشد. همان طور که در زمان کی‌روش هم تیم ملی نظم و انضباط خوبی داشت.

وی در ادامه افزود: انتخاب سرمربی زمان زیادی برد اما دلیل داشت. استقلال به هر حال تیم بزرگی است و قطعا وسواس خاصی برای انتخاب سرمربی باشگاه نیاز است. می‌شد یک سرمربی را به سرعت بیاوریم و پس از چند هفته او را اخراج کنیم که اصلا کاری اصولی نبود. رزومه ساپینتو نشان می‌دهد اهل فوتبال هجومی است و احساس می‌کنم فرهنگ ما هم شبیه به پرتغالی‌هاست. با طارمی صحبت کردم و او هم این مساله راتایید کرد. قطعا این یک نکته مثبت برای ساپینتو و استقلال است. نکته مهم دیگر هماهنگی در مدت زمان کم است.

پیشکسوت آبی‌پوشان عنوان کرد: وقتی مربی دیر می‌آید طبیعی است که یارگیری هم دیر انجام می‌شود. همه ما پیشکسوتان هم نگران بودیم. خدا را شکر تمدید قراردادها آغاز شده و چند بازیکن خوب هم جذب شده است. فوتبال امروز حرفه‌ای شده. کسی نگران رفتن دانشگر نباشد زیرا هر کسی حق دارد برای آینده بهتر خودش تصمیم بگیرد. با جدایی یکی دو بازیکن هیچ اتفاق بدی در استقلال نخواهد افتاد. امیدوارم با سیلوا تمدید شود و مرادمند و سیاوش هم تکلیف‌شان مشخص شود و خط دفاع استقلال هم تکمیل می‌شود.

وی در خصوص نقل و انتقالات استقلال گفت: استقلال یار زیاد نمی‌خواهد. تیمی که با آن همه رکورد قهرمان شده، با همان بازیکنان و یکی دو بازیکن جدید می‌تواند دوباره قهرمان شود. مدیریت امسال قاطعانه از سرمربی حمایت خواهد کرد حتی بیشتر از قبل زیرا سرمربی با نظر شخص مدیر انتخاب شده است.

514

فریبا درباره دغدغه هواداران هم افزود: در مصاحبه‌های پیشین هم گفته‌ام که هواداران صبر داشته باشند. بالاخره سرمربی انتخاب می‌شد و بازیکنان جذب می‌شدند. سال گذشته وقتی سیلوا به استقلال آمد نگران بودیم و شناختی از او نداشتیم. او پس از چند جلسه با تیم هماهنگ و تبدیل به یک مهره کلیدی شد و اعتقاد دارم او 50 درصد از راه قهرمانی را مدیون او هستیم. می‌خواهم بگویم مدیر به فکر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر انتقاداتی می‌شود که بدون نظر سرمربی بازیکن انخاب می‌شود. به طور مثال شهباززاده. اما شنیدم تا قبل از تایید سرمربی، قرارداد شهباززاده امضا نشده بود. حتی شنیدم ساپینتو هنگام خوردن نهار در همان مدت زمان کوتاه در تهران هم فیلم بازی‌ها را می‌دید. این مساله یعنی مربی به شدت به دنبال آگاهی یافتن کامل است و خدا را شکر اوضاع بهتر است.

فریبا در پایان با اشاره به اینکه ساپینتو نیاز به زمان دارد هم گفت: فوتبال یک روی واضح ندارد و همه چیز در آن روی کاغذ تعیین نمی‌شود. آرسنال ونگر هم که بدون باخت قهرمان شد دو فصل بعد آمار بسیار بدی داشت. قطعا موافق صبر هواداران هستم. مطمئنا ساپینتو برای هماهنگ شدن خود زمان می‌خواهد. البته من هفته‌های اول را بحرانی نمی‌بینم و حس می‌کنم نباید از حالا در نظر گرفت که استقلال حتما بد شروع می‌کند. با تمام این اوصاف حس می کنم فصل پویا و خوبی در انتظار استقلال خواهد بود.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام