به گزارش اکوایران، بررسی شاخص های مختلف طلا نشان می دهد، طلا به هیچ عنوان وضعیت خوبی ندارد. در حالی هفته معاملاتی در بازارهای جهانی به اتمام رسید که طلا در این مقطع زمانی یک درصد دیگر از ارزش خود را از دست داد. این سومین هفته متوالی است که این فلز ارزشمند بازدهی هفتگی نزولی را به ثبت می رساند.

همچنین طلا در بعد ماهانه نیز سومین بازدهی منفی را به ثبت رساند. با به اتمام رسیدن ماه ژوئن و با در نظر گرفتن رکورد منفی طلا در ماه های آوریل و می، طلا سه ماه متوالی است که روند نزولی قرار گرفته است. در این باره سه ماهه طلا حتی تا سطح قیمتی 1998 دلاری نیز پیش رفته بود، اما آغاز اقدامات انقباضی بانک های مرکزی به ویژه فدرال رزرو طلا را به محدوده فعلی کشاند.

همچنین افزایش شاخص دلار آمریکا در این بازه زمانی با گران تر کردن قیمت طلا برای دارندگان دیگر ارزها تقاضای طلا را کاهش داد. در هفته های اخیر شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطح خود در ده دهه اخیر رسیده است. در حقیقت در حال حاضر بیشتر سرمایه گذاران دلار را پناه گاه امن تری برای سرمایه های خود می دانند.

همچنین خبر دیگری که امروز به عاملی نزولی برای طلا بدل شد افزایش تعرفه واردات طلا توسط دولت هند بود. هند که دومین مشتری بزرگ طلا در جهان به حساب می آید تعرفه واردات طلا را از 7.5 درصد به 12.5 درصد افزایش داد. یکی از اهداف دولت هند جبران کسری تجاری این کشور است. این موضوع می تواند چشم انداز تقاضای طلا را کاهشی کند.