شهر خبر

وزیر صمت از چند طرح صنعتی خراسان شمالی بازدید کرد

وزیر صمت از چند طرح صنعتی خراسان شمالی بازدید کرد

بجنورد-ایرنا- سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به خراسان شمالی، به شهرستان های مانه و سملقان، جاجرم و گرمه رفت و از چند طرح صنعتی دیدن کرد.

وزیر صمت در سفر به شهرستان های مختلف با حضور در شهرک ها و نواحی صنعتی، مسائل و مشکلات تولید و صنعت را مورد بررسی قرار داد.

فاطمی امین در سفر به شهرستان مانه و سملقان از طرح ناتمام سیمان سمنگان بازدید کرد و از نزدیک مشکلات را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایرنا، سیمان سمنگان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ساختمان، برای تکمیل به سرمایه گذاری ۴۰ میلیون دلار منابع ارزی و هزار میلیارد تومان منابع ریالی نیاز دارد.

ظرفیت پیش بینی شده برای طرح سیمان سمنگان، تولید روزانه ۱۰ هزار تن سیمان (در قالب سه مرحله سه هزار و ۳۰۰ تنی) است و با بهره برداری از این طرح، برای  ۷۰۰ نفر به طور مستقیم و برای ۲ هزار نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

برای این پروژه، پروانه بهره برداری پنج معدن آهک و مارن و گاز طبیعی به میزان ۲۰ هزار متر مکعب در ساعت صادر شده است و آب مورد نیاز این طرح یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در سال پیش بینی شده که از یک حلقه چاه با آبدهی پنج لیتر در ثانیه تامین می شود.

در سفر دولت به استان، تامین و پرداخت یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی برای احیای سیمان سمنگان استان در شهرستان مانه و سملقان مصوب شد که امید می رود گامی برای توسعه این استان باشد.

مسوولان اعلام کردند در صورتی که آستان قدس رضوی به هر علت نتواند برای احیای سیمان سمنگان پای کار باشد وزارت صمت در این زمینه پیگیری هایی لازم را دارد زیرا رویکرد و همت دولت بر احیای این واحد صنعتی ناتمام استان است.

بازدید از کاشی سمنگان

وزیر صمت، در سفر به شهرستان مانه و سملقان همچنین از پروژه کاشی سمنگان در این شهرستان بازدید کرد.

میزان سرمایه گذاری در پروژه کاشی سمنگان ۶۰۰ میلیارد تومان است که در این طرح برای ۳۲۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

ظرفیت تولید در این طرح سالانه ۲۰ میلیون مترمکعب محصول است. 

سرکشی از کارخانه آلومینای ایران

بازدید از کارخانه آلومینای ایران واقع در شهرستان جاجرم از دیگر برنامه های وزیر صمت به این شهرستان بود.

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از معادن بوکسیت در استان بازدید کرد.

به گزارش ایرنا آلومینای ایران در تامین بوکسیت به عنوان ماده اولیه تولید با مشکل روبه رو است از این رو این ماده معدنی از خارج کشور وارد می شود.