شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#جمعه#قزوین#فرهنگ

خطیب جمعه قزوین : دولت و مردم ، توطئه ازدواج‌های دیرهنگام و ازدواج سفید را خنثی کنند

 خطیب جمعه قزوین : دولت و مردم ، توطئه ازدواج‌های دیرهنگام و ازدواج سفید را خنثی کنند

تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین خضری گفت: وقتی می‌بینیم که یک سلبریتی به مجرد بودن خود افتخار می‌کند، معلوم می‌شود دشمنان ما برای تخریب فرهنگ ازدواج در جامعه ما موفقیت‌هایی داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی خضری بعدازظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی اقامه شد، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم دشمنان تخریب بنیاد خانواده ایرانی از طریق تبلیغ ازدواج‌های دیرهنگام و ازدواج سفید است که دولت و مردم باید برای خنثی‌سازی این توطئه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه دشمن برای تاخیر انداختن در ازدواج‌ها با برنامه‌ریزی وارد شده است، اضافه کرد:‌ یکی از موانع مهم ازدواج جوانان در حال حاضر نداشتن خانه و مسکن است و متاسفانه برخی شرایط طرح نهضت ملی مسکن باعث شده که جوانان از درخواست خود برای دریافت مسکن منصرف شوند. به همین خاطر دولت باید موانع اجرای این طرح را بردارد.

خضری ادامه داد: وقتی می‌بینیم که یک سلبریتی به مجرد بودن خود افتخار می‌کند، معلوم می‌شود دشمنان ما برای تخریب فرهنگ ازدواج در جامعه ما موفقیت‌هایی داشتند. چرا که این سلبریتی‌ها الگوی برخی جوانان هستند و به همین خاطر باید مراقب جنگ ادراکی دشمن در این حوزه باشیم.

وی یادآور شد: در زمینه ازدواج نباید فقط از دولت توقع کار داشته باشیم. چرا که توان دولت محدود است و در این حوزه خیران و نهاهای خیریه هم باید ورودی جدی داشته باشند و موانع ازدواج پیش روی جوانان را بردارند.

 خطیب جمعه قزوین : دولت و مردم ، توطئه ازدواج‌های دیرهنگام و ازدواج سفید را خنثی کنند

پیروزی در آینده مستلزم شناخت گذشته انقلاب است

خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ فرهنگی و رسانه‌ای دشمن برای ناامید کردن جوانان گفت: در طول دوران انقلاب اسلامی چندین بار مشکلات باعث شده که فضای اندوه و غم در جامعه حاکم شود. اما هر بار با نصرت الهی از این شرایط بیرون آمدیم و امروز هم نباید از تلاش و کوشش برای تحول دست برداریم.

خضری با بیان اینکه رسیدن به پیروزی در آینده مستلزم شناخت گذشته است، افزود: جوانانی امروز می‌توانند در کشور تحول به وجود آورند که شناخت بالایی از تاریخ انقلاب داشته باشند و به این ترتیب از تکرار اشتباهات گذشته مصون مانده و نقاط ضعف را خوب می‌شناسند.

وی با ذکر اینکه رهبر معظم انقلاب برای پیشرفت کشور تکالیف و وظایف هر نهاد را تعیین کرده‌اند، ادامه داد: ایشان کار جهادی را وظیفه دولت، قانون‌گذاری تحول‌آفرین را وظیفه مجلس و جهاد تبیین را تکلیف ملت دانسته‌اند و نباید این تکالیف فراموش شود. اینکه مقام معظم رهبری 3 بار به مجلس انقلابی تذکر دادند، زیبنده این مجلس نیست و نمایندگان باید به وظایف خود دقیق عمل کنند.

231