شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#کرج#جمعه

خطیب جمعه کرج : افراد بی‌وجدان و خدانشناس از مقصران گرانی مسکن هستند / ازدواج نکردن جوانان ، فرصتی برای دشمنان است

خطیب جمعه کرج :  افراد بی‌وجدان و خدانشناس از مقصران گرانی مسکن  هستند / ازدواج نکردن جوانان ، فرصتی برای دشمنان است

ایسنا نوشت: آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: واحدهای معاملات ملکی باید بدانند کسانی که در تنور گرانی مسکن می‌دمند در تنور جهنم خود می‌دمند؛ بخشی از گرانی مسکن متعلق به دخالت برخی از افراد بی وجدان و خدا نشناس است.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۰ تیرماه کرج با اشاره به برگزاری فریضه حج، گفت: حج فرصت بسیار خوبی برای ایجاد وحدت بیشتر بین مسلمانان جهان است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه برائت از مشرکان و استکبار ستیزی در حج از اقدامات بسیار خوب در مقابل استکبار و دشمنان اسلام است، افزود: اگر اجتماع حج به درستی احیا و انجام شود کشورهای مانند فلسطین، لبنان و یمن تحت سلطه و اشغال طاغوتیان قرار نمی‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حج باید بتواند منافع عمومی مسلمانان را تامین کند و انجام حج آثار زیادی بر جامعه مسلمین دارد، افزود: امروز یکی از مهمترین جلوه‌های وحدت امت اسلامی در جهان مراسم حج است. مسلمانان جهان اسلام همگی در اعمال حج همه اتفاق نظر دارند و به فضل خدای تعالی شکافی در این زمینه وجود ندارد.

تقدیر نماینده ولی فقیه در استان البرز از اقدامات دادگستری

حسینی همدانی در ادامه خطبه‌های امروز به فرارسیدن سالروز پیوند بین حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و اهمیت موضوع ازدواج اشاره و تصریح کرد: همه ما باید برای فراهم شدن لوزام ازدواج جوانان تلاش کنیم؛ کم کاری در این بخش پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه افراد نباید خود را درگیر تشریفات زاید کنند، گفت: عدم ازدواج جوانان برای بیگانان هم فرصت فراهم می کند و دشمنان سعی می کنند که جامعه را به سمت بی بندوباری و و تزلزل خانواده بکشانند و در این فرصت باید به این موضوع اهتمام داشت.

امام جمعه کرج با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی ازدواج به قوای سه گانه، گفت: سیاست‌ها در ۱۶ بند با محتوی بسیار عالی راه‌های هر بخش را تعیین کرده و اگر قوای سه گانه به وظایف ابلاغی خود عمل کنند مشکلات این بخش مرتع می‌شود اما متاسفانه دستگاه‌ها به وظایف خود در سیاست‌های ابلاغی ازدواج عمل نمی‌کنند.

حسینی همدانی اظهار کرد: باید برای رفع موانع ازدواج جوانان راهکاری مناسبی اجرا شود و ایجاد مسکن و شغل برای تسهیل گری در ازدواج جوانان مهم است. افرادی که مسکن برای در اختیار قرار دادن در اختیار جوانان دارند در این زمینه کمک و مساعدت کنند و این فرصت را وسیله ای برای بهره برداری معنوی خود قرار بدهند.

وی افزود: واحدهای معاملات ملکی باید بدانند کسانی که در تنور گرانی مسکن می‌دمند در تنور جهنم خود می‌دمند؛ بخشی از گرانی مسکن متعلق به دخالت برخی از افراد بی وجدان و خدا نشناس است.

231