شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#انگلیسی#واردات#هرمزگان#قاچاق

عکس | کشف خودروی تریموف انگلیسی در میناب؛ تصویر خودرو را ببینید | قاچاقچیان سفارش واردات می‌گیرند!

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و توقیف یک دستگاه خودروسواری تریموف قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان میناب خبر داد.

خودرو - قاچاق ماشین

به گزارش همشهری آنلاین، در دنیای شاهکارهای خودروسازی، خودروهای تریموف ساخت انگلستان از سری خودروهای لوکس و لاکچری به شمار می‌روند که این روزها، بازماندگان این کلاس خودروها، در نوع خود منحصر به فرد و کمیاب به شمار می‌رود و اغلب جنبه کلکسیونی دارند.

به تازگی و به گفته سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان، مأموران انتظامی ایست بازرسی «چراک» حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی چراک به میناب، به یک دستگاه خودروسواری کوپه سیستم تریموف تیپ ۱۲۳m۶gt مشکوک و دستور ایست صادر کردند.

 طی انتقال خودرو به پارکینگ و در بازرسی از آن مشخص شد که شماره موتور و شماره شاسی با اسناد و مدارک همراه ماشین مغایرت دارد و از سال ۱۳۸۸تا کنون فاقد بیمه و مدارک دارای تغییرات است.

سردار جعفری خاطر نشان کرد: ارزش ریالی خودرو  قاچاق کشف شده بنا به نظر کارشناسان اقتصادی ۱۰ میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی تصریح کرد: پلیس در راستای تأمین امنیت و فراهم کردن شرایط سالم اقتصادی در کشور، مقابله با قاچاق کالا و مبارزه با قاچاقچیان را در دستور کار قرار داده است.

عکس | کشف خودروی تریموف انگلیسی در میناب | قاچاقچیان سفارش واردات می‌گیرند!
یک دستگاه خودروسواری کوپه سیستم تریموف تیپ ۱۲۳m۶gt

خودروهایی که برای سواری قاچاقی، قاچاق می‌شوند

به تازگی برخی از قاچاقچیان با انتقال خودروهای لوکس خارجی مانند انواع تویوتا و لکسوس شاسی بلند که عمدتا با قایق و به صورت شبانه و قاچاقی به سواحل هرمزگان آورده می‌شوند، مدارک خودروهای مشابه تصادفی را تهیه و با نصب پلاک خودروهای مشابه، از این خودروها برای تردد در کشور استفاده می‌کنند.

با توجه به قیمت پایین خودروهای شاسی بلند دست دوم در کشورهای امارات و عمان و اختلاف قیمت بسیار فاحش با داخل کشور، لذا این دست از اقدامات صرفه اقتصادی یافته است.

به عنوان مثال، یک خودروی شاسی بلند تویوتای لندکروز ۶ سیلندر مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ را می‌توان در امارات با قیمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان خریداری کرد و این در حالی است که قیمت همین خودرو در ایران بین ۳.۵ تا ۵ میلیارد تومان است و لذا سبب شده تا قاچاقچیان دست به چنین اقداماتی در انتقال قاچاقی خودروها به داخل کشور زده و از آن حتی در انجام فعالیت‌های تبهکارانه استفاده کنند.

علی غلامی یک نمایشگاه‌دار هرمزگانی در این زمینه می‌گوید: خرید و فروش خودروهای قاچاقی عمدتا خارج از شبکه رسمی معاملاتی صورت می‌گیرد ولی صاحبان این خودروها با جابجایی پلاک خودروی مشابه و نصب آن بر روی خودروی قاچاق، با آن تردد می‌کنند.

وی افزود: برخی از انواع خودروهای کلاسیک نیز به قاچاقچیان برای انتقال به داخل کشور سفارش داده می‌شود که با تمرکز و اشراف بالای نیروی انتظامی و دریابانی در سال‌های اخیر، عملا این دست از سفارشات نیز بسیار کم شده است.

به گفته وی، وقتی یک خودروی لوکس مدل ۵ سال قبل اما شاسی بلند و با امکانات باورنکردنی و ایمنی بی‌نظیر را می‌توان با قیمت یک سمند یا دنا یا پژو پارس سوار شد، واقعا مردم با خودروهای بی‌کیفیت داخلی گرفتار شده‌اند و اگر دولت می‌توانست راهی برای واردات خودروهای حتی دست دوم به کشور باز کند، از شمار تلفات جاده‌ای نیز کاسته می‌شد.