شهرخبر

پکن:

آمریکا به تعهدات آب و هوایی پایبند باشد

آمریکا به تعهدات آب و هوایی پایبند باشد

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست به تعهدات آب و هوایی خود مقید باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه چین از دولت آمریکا خواست تا به تعهدات بین المللی خود در خصوص تغییرات آب و هوایی پایبند باشد.

«ژائو لیجیان» روز جمعه در واکنش به حکم دیوان عالی آمریکا در خصوص محدود کردن توانایی این کشور برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای گفت که آمریکا باید به تعهدات بین‌المللی خود در مورد تغییرات آب و هوایی عمل کند و اقدامی غیر از شعار دادن انجام دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این حکم مورد انتقاد جامعه بین‌المللی است و صرف شعار دادن برای مقابله با تغییرات اقلیمی کافی نیست.

ژائو افزود: ما از کشورهای توسعه یافته از جمله آمریکا می‌خواهیم که مسئولیت‌های تاریخی خود را بپذیرند و اقدام بیشتری (در زمینه تغییرات اقلیم) صورت دهند.

دیوان عالی آمریکا به تازگی با صدور حکمی اختیارات آژانس حفاظت از محیط زیست این کشور را محدود کرد. برمبنای این حکم اختیارات این آژانس در جهت تنظیم انتشار گازهای گلخانه‌ای از نیروگاه‌های زغال سنگ و گاز محدود می‌شود، موضوعی که باعث نگرانی در میان دوستداران محیط زیست شده است.

فعالان محیط زیست در چین نیز معتقدند حکم دیوان عالی آمریکا، تعاملات گسترده‌تر آب و هوایی بین پکن و واشنگتن را تضعیف می‌کند، تعاملاتی که تاکنون نقش مهمی در تضمین توافق‌های جهانی در جهت مهار گازهای گلخانه‌ای داشته است.