شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#مسکن مهر#حوزه

فعال صنعت ساختمان: باید از تجربه مسکن مهر درس گرفت

فعال صنعت ساختمان: باید از تجربه مسکن مهر درس گرفت

شیراز-ایرنا-یک فعال حوزه صنعت ساختمان و تاسیسات گفت: درس گرفتن از کاستی‌های مسکن مهر چه در روند اجرا و چه مشکلات پس از آن توصیه می‌شود.

محمود حیدری جمعه در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در شیراز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: طرح های در حال اجرا در زمینه مسکن اجتماعی به شرط جانمایی درست محل احداث و تقویت زیربناهای شهری در محیط احداث، بنحوی‌که همزمان با ایجاد مجتمع های مسکونی امکانات مورد نیاز شهری هم تأمین شود، مناسب است.

وی در عین حال گفت: به طورکلی مناسب‌ترین شیوه برای تأمین مسکن، سرمایه گذاری بخش خصوصی با ساز و کار عرضه و تقاضاست.
این فعال صنعت ساختمان گفت: این صنعت مانند سایر صنایع به دلیل مشکلات ناشی از تحریم اقتصادی از عدم ارتباط با دست اندرکاران بین المللی صنعت، عدم انتقال دانش فنی و سرمایه گذاری خارجی رنج می‌برد.
وی ادامه داد: باید تدابیر لازم برای حل این مشکلات اتخاذ شود و کاهش مشکلات عمومی اقتصادی، رونق اقتصادی کشور، بالابردن تقاضای کیفی ساختمان و صنایع مربوطه، مشارکت و ورود آخرین تجربه ها و دست‌آوردهای خارجی راهکارهایی برای بهبود و توسعه صنعت بزرگ و متنوع ساختمان خواهد شد.
حیدری با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها نقش بسزایی در توسعه صنعت ساختمان دارد، گفت: رویداد نمایشگاهی نقش مؤثری در اطلاع‌رسانی و نمایش توانمندی‌های شرکت‌های داخلی به مصرف کنندگان و انتقال نیازهای آنها به تولید کنندگان دارد و موجب ایجاد تعامل و همکاری بین بخش‌های صنعت ساختمان و پیمانکاران عرصه ساخت و ساز خواهد شد.
مدیر شرکت شکوه الکترونیک گفت: این شرکت‌ در سال ٦٦ توسط جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاهی با سرمایه صفر  تأسیس شده اما با تلاش پیگیر و اعتقاد راسخ به اصل «خواستن توانستن است» تاکنون موفق به تولید با کیفیت و قابل رقابت طیفی از قطعات و سیستم های مورد نیاز صنعت تاسیسات ( گرمایشی ) شده است؛ به نحوی که علاوه بر تأمین کامل بازار داخلی، به کشورهای خاورمیانه و حوزه قفقاز نیز صادرات دارد.
حیدری بیان داشت: افزون بر این در سه سال گذشته به دلیل تحریم ایران از طرف اروپا، تعدادی از قطعات و سیستمهای فن‌آورانه را نیز تولید نموده و یا در دست طراحی و ساخت دارد.
وی به سیستم‌های فناورانه که توسط این شرکت طراحی یا تولید شده‌اند اشاره کرد و گفت: سلونویید والوهای گاز، پرشر سویچ های فشار هوا و گاز، سنسورهای Uv برای مشعل های دو سوخته و .... که همگی از تکنولوژی بالایی برخوردار است و تا قبل از این از اروپا تأمین می‌شدند در حال حاضر توسط این شرکت طراحی و تولید می‌شوند.
حیدری در ادامه به بیان راهکارهایی برای تقویت حضور ایران در بازار بین‌المللی صنعت ساختمان پرداخت و گفت: بدون شک بهبود مناسات بین‌المللی و رهایی از تحریم و مشکلات تبادل بانکی کمک بزرگی به حمایت و تقویت حضور صنعتگران عرصه ساختمان در بازارهای بین‌المللی می‌کند.

فعال صنعت ساختمان: باید از تجربه مسکن مهر درس گرفت

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با هدف فراهم سازی فرصت رقابت فنی و سالم ،عرضه دستاوردها و توانمندی ها، تبادل دانش و تجربه، ارتباط مستقیم بین صنعتگران این عرصه و حذف واسطه بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به مدت چهار روز در شیراز برپا شده است.

در این نمایشگاه بیش از ۹۰ شرکت فعال صنعت ساختمان از استان های فارس، تهران، شیراز، اصفهان، خراسان رضوی، گرگان، یزد، گلپایگان، خمین،آذربایجان شرقی،کرج و خوزستان حضور دارند. این رویداد در سالن های حافظ،نرگس، سرو، بهار و ملاصدرا برگزار می شود و علاقه مندان و متخصصان صنعت ساختمان می توانند تا روز شنبه یازدهم تیر ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند.
بازدیدکنندگان قبل از ورود به سالن های نمایشگاه می توانند بلیط بازید رایگان را از سایت نمایشگاه های بین المللی فارس به آدرس www.Farsfair.ir دریافت کنند.